Наталія Куба: “Програма Інтернет Речей – Шанс на Зміни в Освіті”

25 Apr, 2017

Наталія Куба працює керівником відділу навчання і розвитку у SoftServe, входила до робочої групи, яка розробляла бакалаврську програму Інтернет речей (Internet of things) у Львівській політехніці. Це перша пілотна програма, над якою працювали ІТ-спеціалісти спільно з представниками університету. Частково експериментальна. Ми вирішили поговорити з нею про те, чи виправдала програма попередні сподівання і як проходить навчання студентів.

На програмі Інтернет речей на спеціальності Комп’ютерні науки в Політехніці навчається 51 студент. За 4 роки очікують отримати перших спеціалістів в цьому напрямку, на який існує великий попит на ринку праці.

«Це люди, які мають стати архітекторами розумних рішень нашого життя назагал. Інтернет речей – це один з найбільш інноваційних напрямків, вміння інтегрувати цифрові рішення в будь-які потреби. Це голубий океан для бізнесу, можливість по-новому опрацьовувати соціальні запити та потреби споживачів. Це люди, які змінюватимуть якість нашого з вами життя, вони будуть рушієм подальшого технічного прогресу, який зараз досяг найвищого рівня».

Навчання на програмі Інтернет речей є комбінованим, в ньому поєднуються як класичні лекції, практичні заняття, так і онлайн-відео, інтерактивне навчання, заняття в офісах ІТ-компаній, екскурсії на цікаві об’єкти тощо.

«У програмі ми маємо можливість постійно урізноманітнювати навчання, додавати заняття. Це інноваційний елемент. Ми використовуємо всі свої знайомства і контакти, аби організувати для студентів цікаві лекції та зустрічі з відомими людьми, даємо студентам можливість повчитися в унікальному, нетиповому форматі для Політехніки. Незабаром матимемо практичний тренінг про те, як працювати з оформленням резюме і як спілкуватися з роботодавцем. Ще пізніше разом з студентами УКУ будемо робити ігрову симуляцію. Студенти поділяться на команди, отримають ролі і будуть розв’язувати креативні завдання і виклики. На початку березня ми зі студентами відвідували Головне Управління Національної Поліції. Зокрема мали екскурсію у новий  ситуаційний центр, який є сучасним технологічним рішенням. І ми маємо ще багато ідей щодо того, як ще можна збагатити навчальну програму».

iot
Наталія Куба є автором та викладачем курсу «Командна робота і презентаційні навички». Вважає, що навички правильної комунікації і роботи в команді необхідні кожному.

«На сьогодні є певна кількість компетенцій, які очікує будь-який сучасний роботодавець. Це, зокрема, вміння працювати з цифровими системами і співпрацювати з людьми. Я розробляла програму курсу таким чином, щоб спочатку дати студентам розуміння, що таке комунікаційна компетентність. Як її розвивати і реалізовувати. Ми вчилися вирішувати конфлікти, дискутувати і слухати, працювали з емоційним інтелектом. Набуті таким чином знання і вміння розвивали в контексті побудови ефективної роботи в команді, удосконалювали навички публічних виступів. Протягом семестру студенти працювали в командах, створюючи свої власні розробки – мобільні додатки. Підсумком мого курсу та курсу «Вступ у спеціальність» було оформлення результатів проектної роботи у вигляді звіту та презентація. . Так виглядав наш залік. Ми запросили журі з керівників різних ІТ-компаній, вони ставили оцінки і давали свій відгук. Протягом розробки проектів студенти також працювали з менторами. Нам хотілося для них створити реальні умови».

Над розробкою та впровадженням програми Інтернет речей працювали кілька місяців понад 40 осіб.

«Я з 18 років займаюсь громадською діяльністю, тому завжди частину свого часу виділяю для того, щоб зробити щось важливе для суспільства. Якщо можна поділитися власним досвідом, це означає, що можна отримали досвід натомість. Якщо це навчання, то ти збагачуєшся сам. Тому пропозиція приєднатися до програми Інтернет речей мене відразу зацікавила. Вона цілком співпадала з моїми цінностями, з тим що я можу. Навіть якщо це вимагає затрати часу та сил, це дає свій результат, який перекриває все».

img_8620
За словами учасників робочої групи, створення такої інноваційної програми є шансом запровадити зміни в загальній системі освіти, зробити навчання більш сучасним і цікавим.

«Зміни завжди мають ефект продовження. Інші ВНЗ вже цікавляться програмою і хочуть теж перейняти такий досвід. Важливо зрушити один камінчик, а вже потім можна перебудувати і всю будівлю. Це такий глобальний ефект. В нас зібралася команда людей з таким досвідом, вміннями і цінностями, що не виникало питання навіть «Для чого це?». Це була можливість зробити свій внесок. Програма і її компоненти є доступними і я готова їх передавати іншим, консультувати і допомагати робити зміни масштабнішими».