Як Два Друга з Levi9 та SoftServe Організували Дизайн-курс для Студентів

07 Mar, 2017

Студенти бакалаврської програми «Інтернет речей» щоразу отримують більше можливостей навчання. Спочатку вони працювали з ІТ-спеціалістами над реальними проектами, тепер же деякі з них стали учасниками безкоштовного курсу з дизайну від Тараса Шипки (SoftServe) та Дмитра Орлика (Levi9). Ми побували на одному з занять та дізнались, чому хлопці зайнялися волонтерством у сфері освіти.

Початково цей груповий курс був зовсім не груповим. Просто Дмитро вирішив підтягнути свої знання у дизайні, а Тарас виявився не тільки гарним спеціалістом, а й чудовим вчителем. Поступово серед учнів з’явилися їхні друзі, а згодом хлопці вирішили, що було би непогано повчити ще й студентів.

«Свого часу Олександр Лісовський запросив мене в IoT Lab від Microsoft. Окрім того, я колись працював у SoftServe і знав, що там є Зеновій Верес, який організував програму ІоТ. Виникла ідея об’єднати дві ІоТ-тусовки. Я запропонував йому допомогу з дизайну, а він сказав, що у них вже там 50 студентів, і все доволі серйозно», – розказує Дмитро.

Так Дмитро та Тарас вирішили вкласти зусилля у навчання студентів: Тарас викладає, а Дмитро займається організаційною роботою. А дві компанії – SoftServe та Levi9 – підтримують їх приміщеннями.

Всього на курсі навчаються 5 студентів з IoT, яких обирали на конкурсній основі. Для відбору вони мали зобразити чиюсь біографію у вигляді інфографіки. Серед робіт, зкопійованих одна з одної, знайшлися ті, що були виконані з відповідальним підходом:

«Ідея була не просто в тому, щоб взяти людей і все. Ідея була в тому, що людина з цим всім зможе щось зробити. Була робота, намальована вручну, – фотографія аркуша. Було видно, що людина прагне до чогось. В інших випадках хлопці були близько знайомі з програмуванням і те, що вони зробили як тест, показало, що у них є хороший смак. Тобто з них вийдуть мультидисциплінарні особистості», – каже Тарас.
16487579_1328201770572022_6028892259119517188_oМета курсу, каже Тарас, – щоб з восьми людей хоча би троє стали дизайнерами та почали отримувати гроші за свою роботу. Мета-максимум – щоби кожен студент у майбутньому рухався у напряму дизайну. До слова, Тарас має не абиякий викладацький досвід – 7 років, за які через його руки пройшли 2 тисячі студентів. Серед них є 30 senior-спеціалістів та 5 арт-директорів. Статистика останніх п’яти років свідчить про стовідсоткове працевлаштування всіх, хто закінчив курс.

Секрет викладацького стилю Тараса – простота та рівне ставлення до всіх студентів.

«Я всього лиш людина, яка трохи раніше опанувала дизайн. Тому я не бачу сенсу дивитися на людей звисока», – розмірковує він.

У цьому курсі до цього стилю додалась ще й імпровізація. Каже, що не відомо, скільки триватиме курс, і що немає чіткої програми, є лише визначені теми, про які точно варто розповісти. Перед кожним заняттям Тарас ґрунтовно готується, щоб розкрити тему якомога глибше. Цей курс, здебільшого, розрахований не на те, щоб показати інструментарій, а щоб розвинути смак. Наприклад, одне з занять було присвячено шрифтам – їхнім видам та еволюції.

«Для когось смак – це поєднати два кольори, для когось – тонко відчути якийсь стиль. У кожного своя межа, але, однозначно, цьому можна навчити. Улюблений мій приклад – те, що я давав нещодавно як домашнє завдання: я попросив студентів робити тематичні добірки: зібрати 50 логотипів, 50 сайтів. Це дуже тонка механіка, яка завжди працює. Це з серії збирати картинки на компі, які подобаються. Потім ти відкриваєш папку і розумієш, що вони однакові. В хорошому сенсі. Це і є твій смак. І ти просто вчишся, як з ним працювати і як його розвивати».
design-2
Після закінчення курсу студенти отримають можливість закріпити теоретичні знання на практиці – попрацювати над реальним проектом в IoT Lab, де з ними займатимуться ментори. Чи буде повторення курсу – невідомо, але якісь інші волонтерські проекти – однозначно. Тарасу дуже подобається робити такі речі – це цікаво і весело. Для Дмитра ж важливим є саме волонтерство:

«Це не єдина моя волонтерська активність. Багато хто з колег запитує: навіщо ти це все робиш? Все це насправді зводиться до того, що під час війни є багато людей, які жертвують багатьма речами. Якщо ти через своє здоров’я не можеш віддячити, то можеш робити те, що вмієш. Я можу робити ці речі, і якщо вони потім принесуть користь п’ятьом людям, які потім стануть дизайнерами, і, можливо, будуть популяризувати Україну у світі, то це круто».

Тому Дмитро сподівається, що все більше людей будуть долучатися до подібних ініціатив і, можливо, робити подібні курси на базі своїх компаній.

Читайте також:

Шукаємо Менеджера з Освіти

IT Arena Шукає Асистента з Піару

Wanted: Асистент з Продажів у Команду Конференції IT Arena