Місто як трендсеттер: Від стартапів до великих компаній

07 Apr, 2016

“Львову потрібна історія успіху,” – переконана Яніка Меріло, Директор з Інновацій міста. Разом із електронним урядуванням та карткою містянина, вона наголошує на важливості стартапів для Львова і створенню вигідної IT-екосистеми. Про IT-розвиток міста, співпрацю компаній із владою та потенціал галузі в Україні – про це читайте в інтерв’ю.

Більше стартапів для міста

«Сфера IT створює робочі місця i у багатьох інших галузях,»  – говорить Яніка. Зокрема, один програміст забезпечує роботою ще трьох людей, а також підвищує загальний рівень життя. Утім, Яніка переконана – це далеко не весь потенціал, бо львівські та українські перспективи набагато більші.

«100 тисяч IT-фахівців – кількісно багато, але є ще дуже багато можливостей для зросту», – вважає Яніка. «У середньому в Європі IKT складає приблизно 4% ВВП країни,» – додає вона, тому мета місцевого IT-ринку – досягнути цього показника. Якщо ж говорити про львівський ІТ-ринок, то він становить 2.7 ВPП міста та 1.3 ВРП Львівської області, а також є домівкою для п’ятнадцяти тисяч IT-спеціалістів.IMG_6865

За словами Яніки, львівські стартапи не ганяються за ІТ-інвесторами, адже у місті є потужні IT-компанії, які створюють гарні умови праці. «Львів  – дуже комфортне і європейське місто, – стверджує Яніка. – І завдяки поточному комфорту, тут нема інвестиційного голоду». Це відрізняє Львів від інших українських міст, яким бракує цих рис, хоча інвестиційний голод часто драйвить інновації.

Окрім сприяння великим компаніям, місту потрібно створити середовище для створення і менших фірм. А ще  – варто всіляко підтримувати стартапи, радить Яніка. Саме вони найбільше цікавлять іноземних інвесторів, а також популяризують місцевих фахівців. «Місто може допомогти у тому аби було більше інвестицій у стартапи, наприклад, стати першим чи другим клієнтом, – говорить Яніка.  – Є справді цікаві аплікації, які місто може почати використовувати, популяризувати та поширювати». Також як приклад, вона наводить конкурс стартапів, який можна запустити у Львові, а також краудфандинг для фінансування найцікавіших місцевих стартапів.

Маємо бути у топі інноваційних держав

«Треба створювати історію успіху у Львові,» – говорить Яніка. Це  – інновації, стартапи, компанії та продукти, які би заявили про країну на весь світ. «Історії успіху роблять промоцію країни, і нам потрібні такі проекти, які би постійно нагадували, звідки вони,» – додає вона. Важливо, аби історія успіху не була поодинокою, і було багато вдалих продуктів, які би популяризували місцевих фахівців.IMG_6889

«Підприємці самі мають працювати над історією успіху, а місто може створити екосистему, де можна ефективно працювати,» – переконана Яніка. Таким містом є Львів, бо тут є розуміння важливості ІТ, створені умови для комфортної роботи, а ІТ-підприємців не лякають неправовими обшуками. «Місто не створює бізнес, але може створити умови для бізнесу,» – додає Яніка.

«Місто виграє, якщо міжнародні гравці вкладатимуть тут гроші чи відкриватимуть філії,» – впевнена Яніка. І хоча так зросте конкуренція за кадри, однак нові компанії посилюватимуть позитивний імідж міста та підвищує імовірність створення продуктових компаній, стартапів та історій успіху. «У нас уже нема дешевих програмістів, тому треба, аби тут відкривалися ще R&D центри відомих компаній, що би розвивали увесь ринок».

Наразі, Яніка наголошує на налагодженні ефективнішої співпраці між містом та бізнесом. А ще – розвивати електронне урядування, чия робота потребує багато часу. «У рейтингу інноваційної держави Bloomberg розмістив Україну на 33 місці. При нашому потенціалі, це мала би бути перша десятка,»  – підсумовує Яніка.