Реакція Львівського ІТ Кластеру на Результати Голосування за Законопроект Дія Сіті 15 Квітня

20 Apr, 2021

Львівський ІТ Кластер активно бере участь у багатьох профільних обговореннях щодо правових аспектів функціонування Дія Сіті. Попри те, що законопроект №4303-д був прийнятий у першому читанні, Кластер вважає за необхідне обов’язково доповнити вказаний проект закону низкою важливих положень.

Львівський ІТ Кластер, як і більшість ІТ-спільноти країни, вважає необхідним наголосити на окремих критичних зауваженнях до проголосованого в першому читанні законопроекту Дія Сіті, які Кластер обговорив та пропрацював з компаніями-учасниками. До врахування таких вимог, які пропонує ІТ-індустрія, та зокрема Львівський ІТ Кластер, який є найбільшим бізнес-об’єднанням технологічних компаній країни, проект закону про Дія Сіті не може вважатись прийнятним для ІТ-галузі і бути винесеним на голосування у другому читанні.

  1. Збереження наявної моделі ФОП для роботи ІТ-компаній за межами Дія Сіті, як задля запобігання тиску на IT-компанії з метою вступу до проекту, так і усунення проблем для компаній, які працюватимуть поза Дія Сіті; цього можна досягти через підтвердження законності моделі ФОП шляхом прийняття відповідних гарантій безпеки ІТ-компаній від неправомірних дій тих самих державних органів, зокрема неконтрольованої і незаконної перекваліфікації відносин з ФОПами як трудових.
  2. Забезпечення мінімального перехідного періоду протягом трьох років (з моменту укладання першого гіг-контракту компанією-учасником), під час якого ІТ компанії, які стали резидентами Дія Сіті матимуть можливість роботи з ФОП без збільшення існуючого рівня оподаткування на єдиному податку 5%, та з використанням компанією-резидентом статусу платника податку на виведений капітал.
  3. Забезпечення стабільного рівня оподаткування на 15 років: 5% податок на дохід працівників/гіг-контракторів, ЄСВ 22% з однієї мінімальної заробітної плати, військовий збір 1,5%. Прогнозованість і стабільність мають стати одними з сильних сторін Дія Сіті.
  4. Заміна обов’язкового щорічного аудиту для малого та мікробізнесу (для компаній, в котрих менше 300 гіг-контракторів/ФОП контракторів/працівників) поданням стандартної фінансової звітності – з метою зменшити непідйомне значне додаткове фінансове навантаження для малих та середніх ІТ-компаній.
  5. Застосування рішення уповноваженого органу (Мінцифри) про позбавлення ІТ компанії статусу резидента Дія Сіті виключно після набрання законної сили відповідним судовим рішенням, після вичерпання всіх національних засобів захисту права в суді.
  6. Повне усунення самоврядної організації з законопроекту і з концепту Дія Сіті. Для уникнення можливих ризиків введення додаткових зборів чи невластивих регулятивних норм – режим Дія Сіті не повинен включати норми про самоврядну організацію взагалі. Натомість резиденти Дія Сіті можуть на загальних підставах створювати ГО (і не одне), що не потребує окремої спеціальної норми в законодавстві.
  7. Збереження цілісного підходу при прийнятті всіх законопроектів що в сукупності складають правову основу Дія Сіті. Це стосується як і незмінності вже поданих норм в межах рамкового законопроекту 4303-д, так і відповідності наступних законопроектів – зокрема податкового і правоохоронного, декларованим Мінцифрою зобов’язанням. Також важливим є термінологічна і нормативна відповідність між всіма законопроектами, що стосуються Дія Сіті.
Варто наголосити, що неврахування вищенаведеної позиції створює ймовірність фрагментації ІТ-ринку та недосягнення очікуваних проривних цілей спецрежиму Дія Сіті.