IT Ukraine Association Презентувала Результати Репутаційного Дослідження IT-галузі

30 Dec, 2020

29 грудня відбулась презентація результатів всеукраїнського дослідження репутації IT-галузі. Дослідження тривало з серпня по грудень 2020 року на платформі DOU, всього в ньому взяли участь 1700 респондентів. Представлені результати демонструють комплексне бачення репутації IT-галузі ключовими стейкхолдерами та знадобляться для роботи PR-спеціалістам та керівникам IT-компаній.

Організаторами репутаційного дослідження стали Асоціація “IT Ukraine” разом із незалежними агенціями-партнерами LOOQME та MZ Hub. Його учасниками стали 1700 IT-спеціалістів та їх оточення, а також студенти та експерти. Експертами виступили представники держорганів та асоціацій, журналісти та представники спеціалізованих медіа, рекрутингових агенцій та керівники ІТ кластерів в регіонах.

Дослідження проводилось методами медіа-аналітики та соціології. Результати представлені в наступних аспектах:

  • Поточне сприйняття IT-галузі ключовими стейкхолдерами;
  • Репутаційне лідерство в галузі;
  • Репутаційні ризики та проблемні місця галузі;
  • Представленість галузі у медіа та соціальних мережах;
  • Представленість ключових гравців у медіа та соціальних мережах.

В результаті першого етапу, організатори сформували short-list з 32 IT-компаній, які отримали найбільші показники впізнаваності серед опитаних на платформі DOU.ua фахівців, а також мали високий рівень присутності в медіа та соціальних мережах. Всього до цього рейтингу потрапили 62 компанії, з них найбільші показники впізнаваності — більше 30% — отримали наступні: Ajax Systems, Beetroot, Ciklum, DataArt, ELEKS, EPAM Ukraine, EVO (Prom.ua), Gameloft, Genesis, GlobalLogic, Grammarly, Infopulse Ukraine, Innovecs, Intellias, Lohika Altran, Luxoft, MacPaw, Miratech, N-iX, NIX Solutions, Parimatch Tech, Plarium, Playtech, Playtika UA, Ring Ukraine, Sigma Software, SoftServe, Svitla Systems, Terrasoft Ukraine, Ubisoft, Wargaming, Wix.

На другому етапі були проведені соціологічні опитування серед ІТ-спеціалістів та їх оточення, студентів та експертів, а також детальний медіа-моніторинг галузі.

РЕПУТАЦІЙНІ ПОКАЗНИКИ IT ГАЛУЗІ

Загалом респонденти сприймають IT-галузь позитивно. Нефахівці демонструють надзвичайні очікування від галузі — 91% респондентів вважають розвиток ІТ важливим напрямком. В той час як 74% IT-спеціалістів назвали IT значущою галуззю в економіці країни.
it-pr-report-main-present-public-v1_page-0012
Опитані експерти перелічують багато важливих та позитивних рис галузі високоінтелектуальну роботу, вплив на розвиток інших бізнесів, законність, соціальну відповідальність компаній, роботу та глобальному ринку, незалежність та фокус на розвитку людського капіталу.

71% ІТ-спеціалістів схвалюють поточний розвиток індустрії, серед студентів та IT-оточення цифра сягає 66%. Експерти констатують, що галузь являється   інноваційною, інтернаціоналізованою та відкриває нові можливості для молоді, а також забезпечує високий рівень доходу для кваліфікованих спеціалістів.

Опитані ІТ-фахівці вважають, що приплив інвестицій, створення робочих місць та підготовка спеціалістів приносять країні найбільше користі. Серед студентів та IT-оточення найважливішим позитивним внеском галузі стали стимулювання розвитку нових технологій, створення нових робочих місць та розвиток економіки загалом.

Опитані респонденти мають єдину думку щодо проблем IT-галузі. Серед найважливіших з них можемо зазначити інтелектуальну міграцію, невелику кількість українських ІТ-продуктів та якість освіти.

it-pr-report-main-present-public-v1_page-0018Для IT-спеціалістів найбільш неприйнятні речі знаходяться у площині відносин «працівник-роботодавець». Найбільш неприйнятними для IT-компаній айтішники називають такі явища, як невиконання зобов’язань перед співробітниками, неетична поведінка, створення та поширення нелегального контенту тощо.

Серед трендів галузі респонденти виділяють:

  • Збільшення кількості стартапів та розвиток продуктів в сервісних компаніях;
  • Освоєння нових технологій (Big Data, Data Science, Machine Learning, AI та ін.), а також тренд на діджиталізацію;
  • Гнучкий перехід на віддалену роботу, швидка адаптація до нових умов у кризу у зв’язку з пандемією.

ОБІЗНАНІСТЬ ПРО ГРАВЦІВ ГАЛУЗІ

Найвищі показники впізнаваності серед опитаних респондентів мають EPAM Ukraine, GlobalLogic, SoftServe, Ciklum, Luxoft та Grammarly. Серед студентів та IT-оточення айтішників більш відомі компанії, які мають ігрові та інші продукти, популярні на українському ринку.

В контексті аудиторій сегментація рівня впізнаваності IT-компаній виглядає наступним чином:

РЕПУТАЦІЙНЕ ЛІДЕРСТВО

Основним результатом дослідження є результуюча матриця. Вона є комплексною оцінкою основних репутаційних показників компаній:

  • Активність у соціальних. мережах та медіа, знання серед аудиторій;
  • Загальна тональність згадувань у соцмережах та медіа, тональність ставлення стейкхолдерів;
  • Репутаційні атрибути, тобто змістове наповнення згадувань про компанію у соцмережах та медіа та, відповідно, раціональні судження про діяльність компанії, актуальні для стейкхолдерів.; Атрибутів 5 Лідерство, Роботодавець, Інноваційність, Менеджмент та КСВ.

У результуючій матриці бачимо репутаційних лідерів ринку за різними показниками. Всього до списку лідерів потрапило 10 компаній EPAM, SoftServe, Wargaming, GlobalLogic, Ubisoft, Grammarly, Luxoft, Ciklum, Sigma Software, DataArt серед яких 6 сервісних та 4 продуктові.

Основні репутаційні показники розподілились наступним чином:

З більш детальною версією дослідження ви можете ознайомитись за
посиланням. Повна версія доступна лише учасникам Асоціації “IT Ukraine”, які долучились до проекту. Хочете також отримати повний репутаційний аудит вашої IT-компанії? Звертайтесь до керівниці проєкту Юлії Маліч, Yulia.Malich@itera.no, +38 063 440 50 11.