Гайд ІТ-професіями

Це детальний огляд 20 професій в ІТ: якими навичками потрібно володіти, які на тебе чекають обов’язки та скільки зароблятимеш. А також чесний погляд представників професії на роботу у їхньому напрямку.

Product Manager

Якщо ти цікавишся розвитком різноманітних продуктів, у тебе є лідерські та організаційні навички, ти полюбляєш користуватися новими додатками та помічаєш їхні переваги та недоліки, то тебе може зацікавити професія Product manager.

Product manager неначе місточок між користувачами, членами команди та власниками бізнесу. Він знає, чого хочуть люди і як досягти цього результату. Для цього продакт-менеджер працює з різними фахівцями: розробниками, дизайнерами, маркетологами. 

Зазвичай цей спеціаліст працює в продуктовій команді, тобто в тій, яка створює  щось з нуля. Наприклад, мобільні додатки, програмне забезпечення, різноманітні сервіси тощо.  Звідси і назва професії. 

Чим займається:
  • Дослідження конкурентів та потреб користувача. Перш ніж представити світу новий продукт, хороший фахівець проводить дослідження, щоб точно зрозуміти, чого не вистачає на ринку.

  • Висування та перевірка гіпотез. Класний продакт-менеджер вміє проводити А/В-тестування. Це такий собі експеримент, що дозволяє порівняти два варіанти та вибрати найкращий. Наприклад, розробники вирішили змінити кнопку на сайті, але чи сподобається це користувачам? Покажуть А/В-тести.

  • Комунікація. З усіма: з розробниками, дизайнерами, стейкхолдерами (як от СЕО компанії) і звичайно з користувачами. Продакт-менеджер збирає інформацію з усіх усюд, щоб знати, як зробити продукт ще кращим.

  • Реліз нових фіч. Фіча ‒ це заздалегідь придумана додаткова можливість. Іншими словами ‒ новий функціонал, який з’являється в продукті. Коли команда вирішує додати нову фічу, саме Product manager розподіляє завдання між усіма фахівцями, а потім відслідковує, чи сподобався цей функціонал користувачам.

  • Пріоритезація завдань. Саме він знає, як краще діяти, щоб продукт був успішний: які баги лагодити першими, а які почекають, що краще зробити спочатку: змінити дизайн чи додати новий функціонал.

  • Пошук слабких місць. Продакт-менеджер повинен вміти передбачати різноманітні негативні події, які можуть трапитися з продуктом і робити все, щоб цьому запобігти.

  • Розробка або зміна стратегії розвитку продукту. Якщо продукт не приносить прибуток, то продакт-менеджер аналізує ситуацію та пропонує варіанти, як змінити фокус та позиціонування продукту.

Які скіли потрібні:

Навички управління проєктами. Product manager повинен знати, як планувати та організовувати роботу, уміти визначати мету та стратегію, розподіляти завдання між командою.

Аналітичне мислення. Під час роботи доведеться аналізувати дані, виявлити потреби та розуміти поведінку користувачів, шукати слабкі місця та проблеми продукту і  пропонувати рішення для його покращення.

Комунікабельність. Product manager повинен вміти ефективно спілкуватися з командою, користувачами та стейкхолдерами, виразно пояснювати свої ідеї та пропозиції. А ще, що не менш важливо, вміти слухати інших.

Стратегічне мислення. Product manager, як драйвер розвитку, повинен бачити продукт у довгостроковій перспективі, розуміти тенденції ринку та потреби користувачів.

Творчість. Важливо бути відкритим до нових ідей та вміти думати неординарно, щоб знайти нові рішення для продукту.

Розуміння технологій. Цьому фахівцю  обов’язково мати глибокі технічні знання. Проте розуміння технічних аспектів, наприклад базове розуміння різних циклів розробки та розвитку продукту, допоможе йому краще спілкуватися з командою розробників та приймати обґрунтовані рішення.

Базові знання UI/UX дизайну. Це необхідно, щоб розробити ефективний користувацький досвід. Тобто, зробити так, щоб користувачам було легко використовувати ваш продукт.

Скільки можна заробляти

Зарплатна гілка Product manager виглядає приблизно так: Junior  ‒  $1000-2000, Middle  ‒  $2500-3500, Senior ‒ $4000+. Крім того, більшість фахівців також отримують щоквартальні або ж річні бонуси.

Де навчатися:

Національний університет «Львівська політехніка»

Програма:
DevOps & Data Engineering / Розподілені інформаційні системи та технології F6

Лайфхаки від ментора:

Оксана Том’як

Solution Business Analyst, Eleks, в минулому ‒ Product Manager, 360bound

Початківцям можу порадити багато читати про психологію людських взаємин, поведінкову економіку. Наприклад, книги Роберта Сапольскі, Дена Аріелі, Філіпа Хука. Вчити математику та економіку. Підтягувати англійську до рівня Advanced, тому що більша частина професійної літератури ‒ англомовна. Крім того, часто ринок користувачів продукту не тільки україномовний. 

Продакт-менеджеру не обов’язково мати технічні скіли, але це додатковий плюс. Це не про знання мов і вміння написати код. Це про розуміння, як працює продукт, який створює команда. Зокрема, які базові шаблони розробки програмного забезпечення були застосовані, які є технічні обмеження продукту, наприклад, скільки користувачів витримає ваш сервер та інші речі. Адже крім того, що продакт-менеджер збирає інформацію з цільової аудиторії, він мусить транслювати це “технарям” і бажано їхньою мовою.

Скопійовано!