Гайд ІТ-професіями

Це детальний огляд 20 професій в ІТ: якими навичками потрібно володіти, які на тебе чекають обов’язки та скільки зароблятимеш. А також чесний погляд представників професії на роботу у їхньому напрямку.

Business Development Manager

Кожен з нас знає таку людину, що має друзів ледь не з усіх сфер. Тому йому легко знайти костюм Миколая за день до свята чи реквізит для вашої шкільної вистави, навіть якщо це ріг єдинорога. А все через те, що він уміє дружити. У бізнес-світі це називають “налагоджувати партнерства”. Якщо в цьому описі ти впізнав себе, то зверни увагу на професію Business Development Manager, або простіше кажучи ‒ біздева. 

Біздев допомагає компанії рости та розвиватися за допомогою нових партнерств. Такі стосунки заощаджують час і гроші, прискорюють розвиток бізнесу, виводять продукцію на нові ринки, зміцнюють бренди і, найголовніше, приносять прибуток. 

 

Чим займається:

Головне завдання біздева полягає в пошуку нових можливостей для компанії через аналіз пропозицій від потенційних партнерів. Але загалом його щоденні функції такі:

  • Пошук нових можливостей. Це можуть бути нові ринки, клієнти або ідеї ‒ усе, що допоможе компанії рухатися вперед.

  • Вивчення ринку. Біздеви вивчають нові тенденції, конкурентів та інші фактори, які впливають на компанію. Їм доводиться “перерити” безліч інформації, щоб знайти важливу. Цих фахівців можна порівняти з археологами, які досліджують кілометри культурних шарів, щоб знайти справжній артефакт. 

  • Розробка стратегій. Цей фахівець неначе GPS: прокладає карту дій, і компанія знає куди рухатися, щоб досягти своїх цілей.

  • Ведення переговорів. Класний Business Development Manager вміє переконувати, пояснювати та залучати нових партнерів.

  • Аналіз результатів. Важливо розуміти, які стратегії та дії призводять до успіху, а які  ‒  ні.

Які скіли потрібні:

Комунікабельність. Тобі доведеться знаходити правильний підхід, як до колеги-джуна, так і до CEO великої корпорації. Усе ‒ аби домовлятися про найвигідніші контракти.

Знання англійської мови. Без цього тобі ніяк не вдасться налагоджувати стосунки з іноземними партнерами. Адже гугл-перекладач ‒ так собі помічник, коли треба переконати клієнтів у крутості вашої компанії.

Навички аналітики та ресерчу. Тобі доведеться аналізувати роботу конкурентів, а також переглядати метрики продуктів, наприклад у Sensor Tower.

Базові навички роботи з документами. Потрібно вміти правильно оформлювати та складати офіційні папери в Google Docs, Microsoft Excel чи Google Sheets.

Базові знання проджект-менеджменту. Хороший біздев вміє створювати власні проєкти для розвитку бізнесу. Для цього він формує команду з працівників різних підрозділів. Він як класний керівник, який перед змаганнями в школі здатен об’єднати заради спільної мети навіть тих однокласників, які зазвичай ворогують.

Навичка створення красивих презентацій. Немає різниці, чи це буде в PowerPoint, Canva чи інших інструментах ‒ головне справити хороше враження.

Скільки можна заробляти

Junior може отримувати від $1000, Middle ‒ $1500-2500, Senior ‒ $3000 і більше. Крім того, часто до винагороди фахівця додають бонуси за залучення нових партнерів. Інколи премії навіть перевищують зарплати, тому фінальний дохід залежить від твоєї вмотивованості та навичок.

Де навчатися:

Національний університет “Львівська політехніка”.

Програма:
IT Sales Management / Управління ІТ-продуктами F4

Лайфхаки від ментора:

Антон Маруха

Head of Sales, EMEA/Deputy Executive VP of Business Development, Sigma Software Group

Біздев ‒ це професія, яка завжди буде затребувана, бо продаватимуть завжди. Бізнес може мати крутий продукт чи послугу, але якщо спеціаліст не матиме “хімії” з конкретним клієнтом, то скоріш за все продаж не відбудеться. Тому біздеву треба пам’ятати, що зазвичай купують не просто в компаній, а в людей.

Тому для ефективних продажів потрібно навчитися знаходити справжню проблему клієнта. Для цього варто ставити правильні питання. А згодом побудувати  розмову так, щоб пояснити, як саме ваш сервіси чи продукт може допомогти. Тому розвивай комунікаційні навички. Також вчи іноземні мови. Англійська must have, але що більше мов знатимеш, то краще. Щоб працювати в IT-продажах, також важливо мати невеликий IT-бекграунд і розуміти базові поняття. Наприклад, в загальних рисах знати, як розробляють програмне забезпечення. Непогано було б мати і психологічні навички, щоб легше вести переговори. Адже важливо вміти підлаштовуватися під конкретний кейс. Кожен клієнт може мати свої особливості, запити, менталітет. І це варто враховувати.

 

Що почитати:

Ніл Рекхем, “Техніка продажу SPIN”.

Томас Еріксон, “В оточенні ідіотів, або Як зрозуміти тих, кого неможливо зрозуміти”

Ґевін Кеннеді. “Домовлятися завжди: Як досягати максимуму в будь-яких переговорах”

Скопійовано!