Гайд ІТ-професіями

Це детальний огляд 20 професій в ІТ: якими навичками потрібно володіти, які на тебе чекають обов’язки та скільки зароблятимеш. А також чесний погляд представників професії на роботу у їхньому напрямку.

 IT Sales Manager

Ти любиш брати участь у шкільних ярмарках та аукціонах, легко можеш знайти спільну мову з незнайомими людьми, а твої презентації на уроках з захопленням дивляться не лише однокласники, а й вчителі? Тоді, ймовірно, тобі підійде спеціальність Sales Manager. 

IT Sales Manager ‒ це людина, яка першою справляє враження про компанію перед клієнтом, вона є важливою ланкою між людьми та бізнесом. Цей фахівець шукає нових клієнтів, а потім супроводжує їх від першого контакту до укладання договору і навіть після цього. 

 

Чим займається:

Основне завдання сейлза – закохати клієнта у продукт чи послугу. Однак, давай розберемося більш детально з обов’язками цього фахівця в IT-компаніях. 

Глобально задачі поділяються на два етапи: pre-sale та post-sale.

Pre-sale це те, що менеджер робить до укладання угоди. 

  • Lead generation. Цей, на перший погляд, незрозумілий англомовний термін означає пошук нових клієнтів та інформації про них. 
  • Lead processing. Дуже спрощено ‒ це переговори. Один з найскладніших етапів роботи сейлза. Його мета ‒ закрити угоду. Потрібно зрозуміти потреби клієнта і запропонувати йому таку пропозицію, від якої він просто не зможе відмовитися, і водночас принести дохід своїй компанії. 

Post-sale це те, чим займається фахівець після підписання договору. 

  • Надання фідбеку. Після укладання угоди, Sales Manager далі працює з клієнтом. Він стає для нього каналом зворотного зв’язку. Тоді клієнт залишиться задоволеним від співпраці і з великою ймовірністю повернеться знову. 

 

Які скіли потрібні:

Комунікабельність. Тобі доведеться багато спілкуватися з клієнтами, домовлятися та знаходити компроміси. Адже суперсила хорошого сейлза ‒ це будувати мости, а не стіни.

Знання іноземних мов. IT-компанії зазвичай продають свої продукти та послуги на міжнародному ринку, відтак без знань хоча б англійської мови ти не зможеш порозумітися з потенційними клієнтами.

Спостережливість. Тобі потрібно буде  стежити за тенденціями на ринку та пропонувати їх у своїй компанії. Адже конкурентні рішення та бізнес-аналітика допоможуть залучати потрібних клієнтів та укладати вигідні угоди.

Загальна технічна грамотність та розуміння світу IT. Ти не повинен вміти писати код, але розуміти базові терміни просто необхідно. Це потрібно, щоб правильно проконсультувати клієнта з приводу термінів, бюджету та подальшого плану співпраці.

Уміння працювати з CRM-системами. Навіть найбільш досвідчений Sales Manager не зможе втримати в голові дані про всіх клієнтів. Десь потрібно зберігати їхні контакти, інформацію щодо операцій, звіти, документацію і завдання, які потрібно зробити. І це «десь» має бути в електронному вигляді, щоб доступ був у всієї команди. Для цього і вигадали CRM-системи.

Скільки можна заробляти

Sales Manager ‒ це завжди затребувана професія на ринку. Адже навіть у турбулентні часи для бізнесу пошук нових клієнтів не припиняється. Приблизна вилка зарплат виглядає ось так: Junior ‒ $500-1000, Middle ‒ $1000-2000, Senior ‒ $2500+. Водночас у більшості компаній сейлзи можуть впливати на свій дохід, адже він залежить від кількості нових клієнтів, яких вдалося знайти.

Де навчатися:

Національний університет “Львівська політехніка”

Програма:
IT Sales Management / Управління ІТ продуктами F4

Лайфхаки від ментора:

Тарас Петрів

Customer Engagement Director, N-iX

Перш за все, людині, яка хоче в майбутньому стати професійним сейлз-менеджером, важливо навчитися слухати та говорити. Потрібно розмовляти структурно, мати гарну дикцію та грамотну мову, уміти чітко та лаконічно доводити власну думку. Наступний крок ‒ заглибитися в тематику IT. Дізнатися, чим живе галузь, що роблять різноманітні спеціалісти в командах проєктів, щоб краще знати, що тобі доведеться продавати. А далі вже розвивати свої хард скіли, як-от робота з презентаціями, вивчення методик ведення переговорів тощо. 

Продажі ‒ це неначе перегони на витривалість. Важливо бути більш настирливим та впертим, ніж інші. Інколи це дуже стресово, але воно того варте. Адже сейлз-менеджери затребувані завжди, а в часи криз ще й в рази більше. Компанії збільшували команди продажів, як під час карантину, так і навіть під час повномасштабного наступу.

 

Скопійовано!