3 березня народні депутати проголосували за рішення направити законопроєкт №4303 про правовий режим для IT Дія.Сіті на повторне перше читання, повідомляє Асоціація IT Ukraine. За це рішення проголосували 288 депутатів, тож таким чином, альтернативний законопроєкт №4303-2 було відхилено.
В листопаді 2020 року IT-індустрія презентувала альтернативний законопроєкт №4303-2. Він розроблявся у тісній співпраці з індустрією, представленою найбільшими бізнес-об’єднаннями України. В ньому були максимально враховані фактори, необхідні для подальшого розвитку експортної галузі в межах правового експерименту для IT-індустрії Дія.Сіті.
Асоціація “IT Ukraine”, а також ми, Львівський ІТ Кластер, занепокоєні тим, що законопроєкт, який розроблявся разом з IT-індустрією, було відхилено. При цьому, ми наполягаємо на включенні ключових пропозицій від IT-галузі в новий законопроєкт 4303-д.
Нагадаємо, що режим Дія.Сіті планувався як пакетна реформа, яка складатиметься з основного закону*, податкового та закону «Маски-шоу стоп-3»*. Зараз діалог ведеться лише навколо основного законопроєкту №4303, який і став предметом дискусій між владою та IT-індустрією. Також, досі не зареєстровано законопроєкт щодо спеціальних податкових умов, які є ключовою складовою ініціативи.
Як зазначалося в зверненні бізнес-асоціацій до Президента України від 27 серпня 2020 р., для стимулювання розвитку IT-галузі важливим є уникнення будь-якого додаткового регулювання та збереження існуючого податкового навантаження. В контексті Дія.Сіті також важливим є недопущення наступних положень:
- збільшення регуляторного навантаження на галузь, створення нових регуляторних органів та надання їм широких повноважень;
- обмеження співпраці компаній з фізичним особами-підприємцями. Наразі дискутується пропозиція забезпечити перехідний період від ФОП до гіг-контрактів мінімум в 3 роки;
- введення понять гіг-контрактів в нині існуючому формулюванні та положеннях, які викладені в законопроєкті №4303. В його останній редакції лише 8 статей, які регулюють гіг-контракти, в той час як Кодексу законів про працю України знадобилось 265 статей, аби врегулювати всі нюанси взаємовідносин між робітником та роботодавцем.
- відсутність інструменту прихованого додаткового оподаткування у вигляді обов’язкових членських внесків резидентів в саморегульованій організації (СРО) в рамках Дія.Сіті.
Дмитро Овчаренко, Віце-президент з фінансово-правових питань Асоціації “IT Ukraine”, коментує: “ З одного боку, індустрія вдячна владі за щоденний конструктивний діалог. В кінці-кінців, ми в «одному човні»: якщо прийняті закони сповільнять зростання IT у найближчі роки, то відповідальність за це ляже на обидві сторони діалогу. З іншого боку, IT спільнота ще дуже і дуже далека від підтримки Дія.Сіті. І справа не в кількості, а в якості – ключові «червоні лінії» від нас і досі не імплементовані в новому законопроєкті”.
Степан Веселовський, СЕО Львівського ІТ Кластера коментує: “Ми вкотре наголошуємо на тому, щоб при прийнятті таких важливих рішень як введення правового режиму Дія.Сіті до нас, ІТ-індустрії країни дослухались. Нам важливо, аби все справді працювало на розвиток індустрії, а не навпаки. Очікуємо на продовження тісного діалогу з владою”.
Наразі автори ініціативи Дія.Сіті заявляють, що проєкт Закону України №4303 буде доопрацьовано з урахуванням переважної більшості зауважень та пропозицій індустрії, а також найкращих положень альтернативних законопроєктів. Асоціація “IT Ukraine” та Львівський ІТ Кластер беруть участь в діалозі із владою та вітають обговорення варіанту пакетного голосування законопроєктів №4303-д, податкового щодо Дія.Сіті та «Маски-шоу стоп-3».