29 грудня відбулась презентація результатів всеукраїнського дослідження репутації IT-галузі. Дослідження тривало з серпня по грудень 2020 року на платформі DOU, всього в ньому взяли участь 1700 респондентів. Представлені результати демонструють комплексне бачення репутації IT-галузі ключовими стейкхолдерами та знадобляться для роботи PR-спеціалістам та керівникам IT-компаній.
Організаторами репутаційного дослідження стали Асоціація “IT Ukraine” разом із незалежними агенціями-партнерами LOOQME та MZ Hub. Його учасниками стали 1700 IT-спеціалістів та їх оточення, а також студенти та експерти. Експертами виступили представники держорганів та асоціацій, журналісти та представники спеціалізованих медіа, рекрутингових агенцій та керівники ІТ кластерів в регіонах.
Дослідження проводилось методами медіа-аналітики та соціології. Результати представлені в наступних аспектах:
- Поточне сприйняття IT-галузі ключовими стейкхолдерами;
- Репутаційне лідерство в галузі;
- Репутаційні ризики та проблемні місця галузі;
- Представленість галузі у медіа та соціальних мережах;
- Представленість ключових гравців у медіа та соціальних мережах.
В результаті першого етапу, організатори сформували short-list з 32 IT-компаній, які отримали найбільші показники впізнаваності серед опитаних на платформі DOU.ua фахівців, а також мали високий рівень присутності в медіа та соціальних мережах. Всього до цього рейтингу потрапили 62 компанії, з них найбільші показники впізнаваності — більше 30% — отримали наступні: Ajax Systems, Beetroot, Ciklum, DataArt, ELEKS, EPAM Ukraine, EVO (Prom.ua), Gameloft, Genesis, GlobalLogic, Grammarly, Infopulse Ukraine, Innovecs, Intellias, Lohika Altran, Luxoft, MacPaw, Miratech, N-iX, NIX Solutions, Parimatch Tech, Plarium, Playtech, Playtika UA, Ring Ukraine, Sigma Software, SoftServe, Svitla Systems, Terrasoft Ukraine, Ubisoft, Wargaming, Wix.
На другому етапі були проведені соціологічні опитування серед ІТ-спеціалістів та їх оточення, студентів та експертів, а також детальний медіа-моніторинг галузі.
РЕПУТАЦІЙНІ ПОКАЗНИКИ IT ГАЛУЗІ
Опитані експерти перелічують багато важливих та позитивних рис галузі — високоінтелектуальну роботу, вплив на розвиток інших бізнесів, законність, соціальну відповідальність компаній, роботу та глобальному ринку, незалежність та фокус на розвитку людського капіталу.
71% ІТ-спеціалістів схвалюють поточний розвиток індустрії, серед студентів та IT-оточення цифра сягає 66%. Експерти констатують, що галузь являється інноваційною, інтернаціоналізованою та відкриває нові можливості для молоді, а також забезпечує високий рівень доходу для кваліфікованих спеціалістів.
Опитані ІТ-фахівці вважають, що приплив інвестицій, створення робочих місць та підготовка спеціалістів приносять країні найбільше користі. Серед студентів та IT-оточення найважливішим позитивним внеском галузі стали стимулювання розвитку нових технологій, створення нових робочих місць та розвиток економіки загалом.
Опитані респонденти мають єдину думку щодо проблем IT-галузі. Серед найважливіших з них можемо зазначити інтелектуальну міграцію, невелику кількість українських ІТ-продуктів та якість освіти.
Для IT-спеціалістів найбільш неприйнятні речі знаходяться у площині відносин «працівник-роботодавець». Найбільш неприйнятними для IT-компаній айтішники називають такі явища, як невиконання зобов’язань перед співробітниками, неетична поведінка, створення та поширення нелегального контенту тощо.
Серед трендів галузі респонденти виділяють:
- Збільшення кількості стартапів та розвиток продуктів в сервісних компаніях;
- Освоєння нових технологій (Big Data, Data Science, Machine Learning, AI та ін.), а також тренд на діджиталізацію;
- Гнучкий перехід на віддалену роботу, швидка адаптація до нових умов у кризу у зв’язку з пандемією.
ОБІЗНАНІСТЬ ПРО ГРАВЦІВ ГАЛУЗІ
Найвищі показники впізнаваності серед опитаних респондентів мають EPAM Ukraine, GlobalLogic, SoftServe, Ciklum, Luxoft та Grammarly. Серед студентів та IT-оточення айтішників більш відомі компанії, які мають ігрові та інші продукти, популярні на українському ринку.
В контексті аудиторій сегментація рівня впізнаваності IT-компаній виглядає наступним чином:
РЕПУТАЦІЙНЕ ЛІДЕРСТВО
Основним результатом дослідження є результуюча матриця. Вона є комплексною оцінкою основних репутаційних показників компаній:
- Активність у соціальних. мережах та медіа, знання серед аудиторій;
- Загальна тональність згадувань у соцмережах та медіа, тональність ставлення стейкхолдерів;
- Репутаційні атрибути, тобто змістове наповнення згадувань про компанію у соцмережах та медіа та, відповідно, раціональні судження про діяльність компанії, актуальні для стейкхолдерів.; Атрибутів 5 — Лідерство, Роботодавець, Інноваційність, Менеджмент та КСВ.
У результуючій матриці бачимо репутаційних лідерів ринку за різними показниками. Всього до списку лідерів потрапило 10 компаній — EPAM, SoftServe, Wargaming, GlobalLogic, Ubisoft, Grammarly, Luxoft, Ciklum, Sigma Software, DataArt — серед яких 6 сервісних та 4 продуктові.