10 Червня, 2025
Час читання: 3 хв.

Що стримує процес впровадження штучного інтелекту для бізнесу? EPAM представила ключові висновки свого дослідження


EPAM Systems, Inc. провідна компанія з цифрової трансформації, послуг та інженерії продуктів, ділиться результатами свого дослідження про штучний інтелект “Від хайпу до впливу: як компанії можуть віднайти справжню бізнес-цінність за допомогою ШІ”.

Звіт з дослідження створений за результатами опитування 7300 учасників із дев’яти країн та восьми галузей. Він аналізує поточний стан впровадження ШІ, виклики та можливості для компаній, які прагнуть отримати відчутну комерційну цінність від інвестицій у штучний інтелект.

Дослідження виявило помітну розбіжність між сприйняттям та реальністю у впровадженні штучного інтелекту серед різних респондентів зі США, Канади, Великої Британії, Німеччини, Швейцарії, Франції, Нідерландів, Сінгапуру та Аргентини. Майже половина (49%) опитаних оцінили свої компанії як “просунуті” у впровадженні ШІ, при цьому 5% визначили себе як “новатори”, 32% як “компетентні” та 14% як “початківці”. Проте лише 26% з тих, хто ідентифікував себе як представники просунутих компаній та новаторів, успішно реалізували та впровадили на ринку рішення з використанням ШІ.

“Після запуску ChatGPT і протягом 2023 та 2024 років ми спостерігали, як компанії з різних галузей експериментували з ШІ та розробляли концептуальні рішення, які переважно спрямовані на швидке підвищення продуктивності та операційної ефективності,” — зазначає Елайна Шехтер, директорка з маркетингу та стратегії EPAM.  “Наше дослідження чітко показує, що ми зараз входимо в нову фазу, де успіх залежить від визначення найбільш перспективних сценаріїв застосування ШІ та їх стратегічного пріоритезування для досягнення значного впливу на всю організацію. Компанії, які зможуть ефективно скоординувати роботу своїх фахівців, правильно використати наявні дані та технології для реалізації цих пріоритетних напрямків, зможуть масштабно впровадити ШІ та отримати реальну віддачу від своїх інвестицій у 2025 році та в майбутньому”.

Ключові висновки звіту:

  • Зростання інвестицій у ШІ: Компанії планують збільшити свої витрати на штучний інтелект на 14% у 2025 році порівняно з попереднім роком, що свідчить про їхню впевненість у перспективах цієї технології.
  •  Масштабування ШІ залишається викликом: Хоча 30% технологічно розвинених компаній успішно впровадили ШІ в масштабах всієї організації, багатьом іншим складно подолати розрив між експериментами та повноцінним впровадженням на рівні компанії.
  • Вплив ШІ на фінансові результати: Компанії, які активно впроваджують інновації, очікують, що 53% їхніх прибутків у 2025 році будуть генеруватися завдяки технологіям ШІ.
  • Регулювання та безпека не встигають за розвитком ШІ: Компанії прогнозують, що їм знадобиться щонайменше 18 місяців для впровадження ефективних моделей управління штучним інтелектом, що підкреслює складність узгодження ШІ з нормативно-правовою базою, яка швидко змінюється.
  • Пошук фахівців зі знанням ШІ залишається пріоритетом: 43% усіх опитаних компаній планують наймати працівників на посади, пов’язані зі штучним інтелектом, протягом 2025 року. Найбільш затребуваними спеціалістами будуть інженери з машинного навчання та спеціалісти, які досліджують та експериментують з ШІ.

За результатами звіту компаніям, щоб досягти успіху на цьому етапі, недостатньо просто впроваджувати ШІ для економії часу чи оптимізації процесів. Компанії, які хочуть отримати конкурентну перевагу, мають стратегічно застосовувати штучний інтелект на всіх етапах роботи — від виробництва до продажів, щоб збільшувати прибутки та покращувати взаємодію з клієнтами.

Повний звіт містить детальні дані та практичні рекомендації для компаній, які знаходяться на різних етапах впровадження ШІ. Прочитати повний Звіт про Штучний інтелект 2025 можна за поcиланням:www.epam.com/ai-report-2025

Поділитися статтею:
Що стримує процес впровадження штучного інтелекту для бізнесу? EPAM представила ключові висновки свого дослідження

EPAM Systems, Inc. – провідна компанія з цифрової трансформації, послуг та інженерії продуктів, ділиться результатами свого дослідження про штучний інтелект “Від хайпу до впливу: як компанії можуть віднайти справжню бізнес-цінність за допомогою ШІ”. Звіт з дослідження створений за результатами опитування 7300 учасників із дев’яти країн та восьми галузей. Він аналізує поточний стан впровадження ШІ, виклики […]

https://itcluster.lviv.ua/wp-content/uploads/2025/06/ai_report_press_release_750x450-1.jpg
Скопійовано!