18 Липня, 2023
Час читання: 7 хв.

Мотивувати, залучати, дивувати. Для чого IT-компанії створюють власні корпоративні валюти і як це працює

Анастасія Говорун, Head of PR в Boosta

Дeтальніше про кейс Boosta Coins & Shop, реалізований міжнародною ІТ-компанією Boosta

Як мотивувати співробітників? Як залучати їх до нових активностей? Кожна компанія, яка прагне досягти високих показників ефективності та стійкого зростання, має знайти способи мотивувати та залучати свою команду. Це й не дивно: за статистикою, компанії, які працюють із залученістю персоналу, на 43% продуктивніші.

Що мотивує працівників найбільше?

Звісно, багато людей мотивовані фінансовою винагородою, кар’єрним ростом, можливостями навчання та розвитку, а також хорошими умовами праці. Але світ змінюється, тож до цього переліку додалися робота в команді однодумців, розуміння своєї цінності та визнання. Щоб задовольнити ці потреби, компанії придумують різні активності. Однією з них є запровадження внутрішньої валюти, яка дозволяє працівникам заробляти та витрачати кошти виключно в межах місця роботи. У Boosta ця валюта називається Boosta Coins; її можна витратити в корпоративному інтернет-магазині – Boosta Shop.

Можна з упевненістю сказати, що ця система користується високим попитом у наших спеціалістів. На початку 2023 року ми провели опитування, щоб оцінити рівень задоволеності співробітників компанією та її активностями. Система Boosta Coins & Shop виявилася найулюбленішою активністю. Для порівняння, два роки тому вона посіла 9 місце в опитуванні.

Про внутрішню валюту та систему нагород

Boosta запровадила внутрішню валюту шість років тому, у 2017 році. Boosta Coins – це віртуальні гроші, які зараховуються на рахунок кожного співробітника. Фахівці можуть заробляти Boosta Coins різними способами: 

  • Стати ментором. Досвідчені професіонали, які погоджуються стати менторами для своїх колег (наприклад, молодших спеціалістів, світчерів або тих, хто хоче вдосконалити свої знання), нагороджуються монетами Boosta Coins. Це створює додаткову цінність залучення в процес наставництва. 
  • Ділитися досвідом. Це реалізується у підготовці експертних матеріалів, виступах на професійних конференціях, проведенні лекцій для студентів та тренінгів у команді. Кількість Boosta Coins варіюється залежно від активності. Наприклад, нагорода за виступ на конференції – 40 монет. Цим ми показуємо, що цінуємо наших фахівців, їхні знання та час.
  • Навчатися та навчати. Ми заохочуємо наших спеціалістів до професійного розвитку різними способами. Окрім багатьох освітніх заходів (наприклад, зовнішніх тренінгів), Boosta надає доступ до власних онлайн та офлайн бібліотек. Фахівці можуть отримувати монети Boosta за відгук про прочитану книгу. Ще один спосіб заробити монети – стати лектором на одному з курсів Boosta Academy.
  • Пропонувати ідеї. Ми цінуємо думки та ідеї кожного співробітника Boosta. Ми розглядаємо всі пропозиції незалежно від посади, яку людина займає в компанії, її досвіду та кількості років роботи з нами. Для збору ідей ми створили електронну поштову скриньку, куди люди можуть надсилати будь-які пропозиції: від встановлення нового холодильника на кухні до запуску проєкту на міжнародному ринку.
  • Дарувати та отримувати подяки. Щороку Boosta проводить День подяки, приурочений до дня народження компанії. У цей день ми активуємо спеціальну форму на 24 години, що дозволяє кожному подякувати необмеженій кількості своїх колег, написавши добрі слова. Кожне отримане “дякую” коштує 1 монету. Минулого року одна людина висловила свою вдячність 86 разів, що стало найбільшою кількістю подяк за всю історію. Для порівняння, за 72 монети Boosta можна купити кавоварку.

Насправді є ще більше можливостей заробити монети, кожна з яких має свою цінність. Це може бути навчання або підготовка матеріалів, висловлення подяки за презентацію чи ідею тощо.

Рівноцінний обмін: що і де можна купити за Boosta Coins?

Бажання заробити Boosta Coins збігається з бажанням витратити їх на щось цінне. Boosta Shop – це наш інтернет-магазин, який пропонує широкий асортимент товарів: від брендованих худі, екосумок та рюкзаків до різноманітних пристроїв – ноутбуків, смартфонів, кавоварок та навушників.

Правила, яких ми дотримуємося при розробці та оновленні асортименту Boosta Shop, такі:

  • Диверсифікація: товари повинні бути цікавими для будь-якої статі та віку. Тому ми намагаємося створити кілька варіантів дизайну для кожного товару. Наприклад, у нас є як мінімалістичне чорне худі, так і яскраве блакитно-помаранчеве. Те ж саме стосується і пристроїв: ми пропонуємо товари Apple (iPhone, Apple Watch, MacBook, AirPods), смартфони і годинники Samsung, ноутбуки RedmiBook, навушники JBL, Samsung або Redmi тощо.
  • Якість: хороші матеріали та зручність у користуванні мають величезне значення. Наш принцип – додавати лише перевірені, якісні товари. 
  • Унікальність: пропонуючи унікальні товари, ми можемо дивувати наших спеціалістів та популяризувати магазин. Після масштабного ребрендингу компанії минулого року ми почали співпрацю з українським брендом KSENIASCHNAIDER, в результаті чого в асортименті Boosta Shop з’явилися дві джинсові куртки. Одна з них – світло-блакитна з об’ємними передніми кишенями, а інша – мінімалістична чорна. Обидві куртки мають різнокольорові рукави, повністю виготовлені з перероблених матеріалів.

Еволюція магазину

За шість років відбулося багато трансформацій. Ми позбулися фізичної валюти, зробивши її повністю віртуальною, і змінили процеси всередині Boosta Shop та його платформи.

Перший етап розвитку розпочався у 2017 році. Тоді Boosta Coins були фізичними токенами, які виготовлялися на замовлення та імпортувалися з-за кордону. Оскільки всі працювали в офісі, ми винагороджували фахівців, передаючи токени фізично. Це був унікальний досвід, і у нас навіть був сейф, де ми зберігали ці токени.

Першою варіацією Boosta Shop була закрита група у Facebook, де ми публікували описи товарів. Люди могли замовляти товари, пишучи приватні повідомлення. У той час працівники також могли придбати медичну страховку або поїздку на квадроциклі.

Але ми зрозуміли, що ця система має багато недоліків, такі як неможливість поділити один токен, складнощі у веденні обліку тощо. Крім того, сталася пандемія, яка змусила нас усіх перейти в онлайн і привнесла в наше життя тривалу “віддаленість”. Тому ми відмовилися від ідеї фізичних монет, і це стало початком нового, другого етапу в розвитку системи.

Ми перетворили Boosta Coins на віртуальну валюту і перенесли інтернет-магазин на наш корпоративний Wiki-простір. Щоб замовити товар, співробітники можуть надіслати електронного листа на спеціальну адресу. Крім того, ми розширили наші торгові пропозиції, включивши в них популярні прилади та пристрої, щоб задовольнити ширший спектр потреб людей.

Однак сьогодні ми переходимо до третього етапу – впровадження власного інтернет-магазину. Власне, він вже майже готовий до запуску – проходить фінальне тестування. Цей абсолютно новий інтернет-магазин буде зручним інструментом для ознайомлення з продукцією, яку ми пропонуємо, та для оформлення замовлення. Наші спеціалісти також матимуть особисті кабінети, де вони зможуть перевіряти баланс своїх Boosta Coins.

Впровадження корпоративної валюти та магазину: покрокова інструкція

Крок 1. Якщо у вас виникла ідея запровадити подібну систему, спочатку дайте відповідь на питання: “Навіщо нам це потрібно?”. Відповідь визначить не тільки те, як саме ваш магазин має виглядати та функціонувати, а й те, чи потрібно це вам.

Крок 2. Оцініть свої ресурси. Потрібно розуміти, що розробка магазину і впровадження валюти вимагає багато ресурсів, як фінансових, так і часових. Якщо магазин буде рости та мати високий попит, вам доведеться здобувати нові навички або наймати когось. Закупівля товарів, складський облік, логістика – це лише деякі завдання, з якими вам доведеться мати справу. 

Крок 3. Сформуйте список можливих способів заробити “гроші”. Виберіть ті активності, які або вже мають попит серед працівників, або які ви хочете заохотити. Кожна дія має бути підкріплена метою і приносити користь працівникам та компанії.

Крок 4. Оберіть товари. Запитайте співробітників, які товари вони хотіли б бачити в магазині, і придумайте щось цікаве та оригінальне. Це не обов’язково має бути щось дуже дороге. Наприклад, на першому етапі ми пропонували брендовану іграшку йо-йо, і багато хто купував її.

Крок 5. Чітко визначте процеси. Хто видає “гроші”, хто і де веде облік, де ваші співробітники можуть побачити товар і як його замовити? Це має бути зручно і швидко.

Крок 6. Після впровадження такої активності продовжуйте аналізувати результати та запитуйте зворотній зв’язок. Які товари подобаються вашим співробітникам? Чи легко зробити замовлення? Що варто покращити?

Робота над вдосконаленням та розвитком таких активностей ніколи не припиняється. Наразі ми розглядаємо можливість розробки додаткової програми нагородження Boosta Coins, пов’язаної з професійними досягненнями, наприклад, коли співробітники перевиконують свої KPI. Крім того, ми готуємося до запуску вебсайту. Чи дорого це коштує? Так. Воно того варте? Однозначно! Адже зворотній зв’язок і результати, які ми отримуємо, безцінні.

Тож дійте, мотивуйте та дивуйте своїх працівників.

Поділитися статтею:
Мотивувати, залучати, дивувати. Для чого IT-компанії створюють власні корпоративні валюти і як це працює

Анастасія Говорун, Head of PR в Boosta Дeтальніше про кейс Boosta Coins & Shop, реалізований міжнародною ІТ-компанією Boosta Як мотивувати співробітників? Як залучати їх до нових активностей? Кожна компанія, яка прагне досягти високих показників ефективності та стійкого зростання, має знайти способи мотивувати та залучати свою команду. Це й не дивно: за статистикою, компанії, які працюють […]

https://itcluster.lviv.ua/wp-content/uploads/2023/06/boosta-shop_new1.png
Скопійовано!