Професійна освіта балансує між переходом від старих методів навчання до більш сучасних і якісних. Про це можна дізнатися із масштабних досліджень, проведених МОН у 2020 році. Львівський ІТ Кластер не стоїть осторонь від сучасних тенденцій вдосконалення освіти, саме тому 14 травня 2021 року компанія підписала меморандум про співпрацю в рамках проєкту Lviv IT Cluster Academy з департаментом освіти та науки ЛОДА, департаментом гуманітарної політики ЛМР, ВПУ № 29 та креативним простором KIVSH про вдосконалення навчального процесу в ВПУ №29.
Ідея проєкту з’явилася ще у 2020 році і цього року ми активно взялись за реформування профтехосвіти. Деталі тут. В рамках проєкту партнери обговорили та домовились про співпрацю у таких аспектах:
- оновлення навчальних планів та наповнення
- створення сучасних лабораторій для навчання учнів
- підготовка педагогічних працівників до викладання оновлених предметів навчання
- залучення експертів з IT індустрії до викладання
- залучення учнів до практики в ІТ компаніях Кластера
- організація фахових подій для учнів Lviv IT Cluster Academy
Перелічені пункти є складниками дуальної форми освіти, яка передбачає поєднання виробничої та освітньої сфер для підготовки профільних кадрів. Основними змінами, які вже відбулися, є впровадження співвідношення навчального часу між практикою (70%) та теоретичним навчанням (30%), блочно-модульна побудова навчального процесу та оцінювання результатів навчання (здійснюється на базі показників професійної підготовки, підтвердженої на виробництві).
Над реформуванням навчальної програми та освітнього процесу у ВПУ №29 працює команда експертів Львівського IT Кластера, IT компаній та самого училища, для того, щоб врахувати всі особливості та виклики, які можуть виникнути у процесі створення курсу. Думками, щодо проєкту Lviv IT Cluster Academy поділився один з його активних учасників та розробників Святослав Кавецький, Director of Industry Affairs at N-iX: “Проект IT Cluster Academy – зараз дуже на часі. Я маю доволі тривалий досвід життя за кордоном, де бачив, що навчальні заклади рівня коледжів випускають готових до роботи людей в різних сферах. Вони дають практичне навчання і випускають осіб не лише з академічною базою, але з робочими навичками. Відповідно, щоб бути бухгалтером – не потрібно здобувати університетську освіту і отримувати магістра чи повного бакалавра. Тому цей проєкт є цікавим та було б круто, якби на базі цього училища вдалося досягти такого рівня випускників, які зможуть успішно працювати на позиціях в IT індустрії. При цьому ніхто не забороняє їм далі вчитися. Тобто, вони можуть продовжити навчання в ЗВО. Це дає нам усвідомлення того, що ми робимо світ довкола нас кращим.”
Нагадаємо, що це перший досвід Львівського ІТ Кластера спільно з партнерами проєкту в реформуванні профтехосвіти. Перша навчальна програма відкривається у ВПУ №29 на професії “Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення”. Цей проєкт допоможе вирішити одну з найголовніших проблем: покращить статус випускника профтеху, збільшить кількість справді якісних спеціалістів та надасть практичні знання, які дають можливість випускникам працювати одразу після закінчення програми.
Про наших партнерів:
- KIVSH – cучасний креативний простір, розташований на місці колишнього заводу автонавантажувачів у Львові (вул. Шевченка, 120). Проект знаходиться на етапі ревіталізації. Промислову територію перетворюють в мультифункціональний простір, де можна працювати, навчатися, відпочивати, творити, займатися спортом, смакувати та просто насолоджуватися життям. KIVSH об’єднуватиме п’ять векторів: локації для роботи та партнерства, знань та подій, мистецтва, локацію спорту, краси та здоров’я, та локацію смаку.
- ВПУ № 29 – училище, на базі якого оновлюється перша навчальна програма професії “Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення” активно працює над удосконаленням навчального процесу для практичної підготовки спеціалістів, а також над створенням нових, науково-практичних, центрів у своєму закладі.
- Департамент освіти та науки ЛОДА та Департамент гуманітарної політики ЛМР, беруть активну участь у реалізації проєкту і вже декілька років працюють над впровадження реформ у ланці профтехосвіти.