Scroll.media працює менше як півроку — без великої команди чи потужного ресурсу, але вже з власною аудиторією та впізнаваним підходом. Перші місяці роботи команда нового техмедіа зосередилася на головному — створенні якісного контенту, який не просто інформує, а допомагає читачам розуміти складні теми простою мовою.
Головний редактор Ілля Кабачинський розповідає, як роз`яснювальна журналістика, ексклюзиви та фокус на технічній експертизі допомогли виданню поступово здобувати довіру читачів і партнерів. Детальніше про це — далі в інтерв’ю.

Scroll.media стартувало з нуля — яким був шлях до першої стабільної аудиторії, і що стало проривним моментом?
Думаю, для тих, хто займається медіа, не стане секретом: немає нічого гіршого, аніж запускати проєкт з нуля. Бо це спроба відразу працювати у всіх можливих напрямках:
робити матеріали, які будуть потрапляти у видачу Google, бути цікавим у соціальних мережах, які переповнені іншим контентом, створювати продукт, що зацікавить людей і спонукає виробити звичку щодня перевіряти, що написало саме це медіа.
І ось ти як людина-оркестр борешся з трьома стихіями.
Найперше, що для нас добре спрацювало — це останній з трьох пунктів: мова про якісний контент. По-перше, ми стараємося хоча б раз у тиждень давати ексклюзиви про угоди, інвестиції — створюємо новини. По-друге, часто звертаємо увагу на якісь зміни чи оновлення. По-третє, я дуже люблю той тип журналістики, який називають explanatory journalism — журналістика, що пояснює. Київстар йде на біржу — ось текст, як це буде відбуватись, Grammarly залучив $1 млрд — ось текст, що означає цей тип фінансування. Одна з наших журналісток — “майстер спорту” з розʼяснення податкових змін, і загалом наша команда постійно публікує різні пояснення, і це приводить аудиторію.
Які формати чи теми найкраще “зайшли” аудиторії, і як це вплинуло на редакційну стратегію?
Найкраще працює формат explanatory journalism — такі матеріали стабільно привертають багато уваги у день виходу і мають “довгий хвіст” — зберігають інтерес аудиторії ще тривалий час після публікації. Інша історія — розповіді про компанії, бренди чи людей. Ми, наприклад, розповіли про роботу Ria.com і UNIT.City, отримали значні охоплення та схвальні відгуки, поговорили з засновником Jooble, але не про його основний бізнес, а про ангельські інвестиції. Ну і звісно ексклюзиви, ми були першими, хто написав про те, що мережа Цитрус шукає покупця, про те, що Uklon продадуть за $100+ млн, про зміни у керівництві Brave1 тощо — це викликає довіру до медіа і показує наявність експертизи та розуміння ринку.

Як вам вдалося залучити нових партнерів — і що стало вирішальним фактором у цих домовленостях?
Наша сильна сторона — експертиза команди. Усі у Scroll.media, починаючи з мене і закінчуючи нашим Partner Lead, мають великий досвід у роботі на своїх позиціях саме у ніші tech. У нас 10+ років досвіду роботи в індустрії, ми добре знаємо ринок, людей, компанії.
Інша сильна сторона — фокус. Ми штучно обмежуємо теми, які висвітлюємо, і не йдемо у все підряд, особливо у напрямки, у яких не дуже розбираємося. Це також допомагає формувати довіру партнерів: вони бачать, що ми пишемо фокусно, по ділу, збираємо навколо себе конкретну аудиторію. За цим партнери і приходять.
Яку роль в розвитку Scroll.media відіграють ексклюзивні матеріали? Як ви їх знаходите і чим вони відрізняються від загального інфополя?
Ексклюзиви важливі для кожного медіа, бо закривають одразу кілька моментів: показують експертизу і глибоку зануреність в тему; демонструють доступ до спікерів та ринку загалом, і те, що вони довіряють нам як команді, яка зможе подати тему цікаво та сповна. Загалом для медіа важливо не лише переписувати новини, а й створювати їх. Тому всі без винятку полюють за ексклюзивами і намагаються створювати власний унікальний контент.
Для нас, як молодого медіа, есклюзиви ще більш цінні — вони дають змогу привернути увагу аудиторії до нового бренду, а їхня постійність — дати розуміння, що відвідування нашого сайту варто зробити звичкою. Тому їхній пошук — один з напрямків, яким займаємося на постійній основі.

Що для вас сьогодні є головним індикатором зростання та успіху видання?
Дві найпростіші метрики — аудиторія та гроші. Хочеться кожний місяць бачити, що графік відвідуваності більший за попередній. І що ми заробляємо самі на себе, як це є станом на зараз. Але це спрощено, бо тоді все може перетворитися у контент “25 порад Джобса, як бути ефективним”, і далеко не заїдемо, хоч цифри і будуть гарними.
Тому ще один важливий показник для нашої команди — створення контенту, який буде якісним, і за яким підуть люди (та ж роз’яснювальна журналістика), ексклюзиви та класні історії. Наприклад, ми писали про роботу технічної команди AUTO.Ria і отримали масу класних відгуків, бо звернули увагу на іншу сторону роботи відомої платформи. Тому ціль — поставити створення таких текстів на потік.
До речі, якщо ви фрилансер і маєте класні історії у запасі або вмієте їх писати — дайте знати, раптом щось придумаємо.
Які можливості ви бачите для масштабування Scroll.media — як в контенті, так і в нових напрямках або форматах?
Окрім історій, ми прагнемо стати майданчиком, де люди й компанії зможуть ділитися власним досвідом. Найчастіше це відбувається у форматі авторських колонок, коли експерт у своїй галузі ділиться практичними інсайтами. Насправді ж, кожна людина — це пряме джерело класної фокусної експертизи у своїй ніші, і ми хочемо стати першим місцем, куди ви прийдете і віддасте свою колонку: пишіть нам на [email protected], корисні матеріали ми залюбки будемо брати.
Інший формат, якому будемо і далі приділяти багато уваги, — роз’яснювальна журналістика. Я впевнений, що медіа має бути не тільки про самі новини, а й про пояснення цих новин. Тому таких текстів ставатиме більше.
Також прагнемо створювати більше матеріалів з пізнавальним фокусом. Попри враження, що “всі все знають”, насправді ця сфера залишається надзвичайно перспективною й потребує постійної уваги. І це не зміниться. Як кажуть у компанії Headway Inc, EdTech — це ринок на $10 трлн. Але для нас це не про гроші (бо ми поки не створюємо навчальних програм), а скоріше показник того, що такі теми — затребувані.

Що зараз для вас найважливіше у роботі над виданням?
Напевно, в який би момент роботи над виданням мене не спитали, що дійсно найважливіше, я б відповів одне й те саме — захопливі історії. Ми хочемо знайти їх усі й про кожну розповісти.
Насправді, навколо кожної компанії й кожного спеціаліста — стільки цікавого, що ви навіть не уявляєте. Хтось користується суперкрутим інструментом для вирішення конкретного завдання — його досвід може бути корисним і для інших. Або ж у компанії вже є свій AI-агент, який економить $10 000 на рік — розкажіть про нього. Може, десь у Чернігові команда з восьми людей робить $10 млн ARR на якомусь SaaS-продукті — і про це ніхто не знає. Або ж десь під Дніпром півсотні людей створює крафтовий продукт, продає його на $100 млн через Etsy — і краще за всіх знає, як це робити.
Моя ціль і велике бажання — знаходити такі історії й розповідати їх світу.
Scroll.media працює менше як півроку — без великої команди чи потужного ресурсу, але вже з власною аудиторією та впізнаваним підходом. Перші місяці роботи команда нового техмедіа зосередилася на головному — створенні якісного контенту, який не просто інформує, а допомагає читачам розуміти складні теми простою мовою. Головний редактор Ілля Кабачинський розповідає, як роз`яснювальна журналістика, ексклюзиви та […]
https://itcluster.lviv.ua/wp-content/uploads/2025/06/oli-0117-219.jpg