Як створити феноменальну брехню, на яку поведуться мільйони і побудувати на фейках власний успіх? Або ж технологічний стартап у невеликій східноєвропейській країні, який стане кількамільярдним бізнесом? Про те, як неймовірні ідеї стали реальністю на ІТ Арена розкажуть головні спікери цього року – творець успішних фейків Уба Батлер та румунський бізнесмен Даніел Дінес.
Надурити TripAdvisor, Paris Fashion Week та BBC
Британець Уба Батлер всього за три роки став найвідомішим пранкером у світі. Він обвів навколо пальця TripAdvisor, французький Fashion Week, порушив найбезглуздіші закони Великобританії, створив армію двійників і ресурс, де можна замовити кращу версію себе, написав бестселер “How to Bullsh*t Your Way to Number 1: An Unorthodox Guide To 21st Century”. Три його найпопулярніші ролики стали віральними, зібравши понад 160 млн переглядів. Завдяки абсурдним вигадкам Убу визнали найкращим Content Creator 2018, про нього заговорили світові медіа: Forbes, The Guardian, NPR, BBC, The Washington Post. В Японії про нього зняли документальну стрічку. В Сингапурі витівки Уби розпалили дискусію серед законотворців щодо боротьби з неправдивою інформацією в ЗМІ та соцмережах.
У 2017 році Уба зареєстрував на TripAdvisor власний ресторан, який насправді ніколи не існував. Протягом семи місяців сторінку наповнювали позитивні, інтригуючі, а головне, неправдиві коментарі друзів і родичів Уби. Так, через штучно створений ажіотаж, вигаданий ресторан The Shed at Dulwich, очолив список найкращих закладів Лондона за версією TripAdvisor.
У 2018 Уба Батлер прославив марку джинсів Georgio Peviani, яка належала ринковому продавцю з Лондона. Пранкер створив сайт і лукбук бренду, а потім, прикинушись модельєром, поїхав на тиждень моди у Париж. Там Уба представив одяг журналістам глянців, блогерам, та створив неабиякий фурор, перетворивши Georgio Peviani на найбажанішого дизайнера події. В одному з інтерв’ю пранкер зізнався, що проєкт з джинсами виник через любов до брендів-підробок: “Дизайнер робить все, що й успішні бренди, крім того, що не існує. Я захотів допомогти йому розкрити потенціал”.
Проєкти пов’язані з TripAdvisor і Georgio Peviani принесли популярність Убі – його почали запрошувати на інтерв’ю по всьому світі. Однак, як каже пранкер, питання журналістів постійно повторювалися, тому це було добіса нудно. Так виникла ідея з двійниками. Уба знайшов схожих на себе блондинів, та по черзі відправляв їх на інтерв’ю замість себе. “Люди постійно використовують несправжні версії себе в мережі. В інстаграмі – сексуальний ти, в твіттері живе дотепна твоя версія, тож чому я не можу зробити так само в реальному житті?”, пояснює Батлер. Журналісти болгарського і австралійського телебачення, британського радіо BBC не помітили підміни. Тому Уба пішов ще дальше і створив додаток, де кожен може замовити схожу на себе людину під спеціальну оказію.
На IT Arenа, 28 вересня, Уба Батлер розповість про креативність в епоху інтернету, створення вірусного контенту та як переконати мільйони людей в успішності своєї ідеї, навіть якщо вона – вигадка.
Єдиноріг із Бухареста, який скоротить ваш робочий день
Перший же день IT Arena 2019 відкриватиме Даніель Дінес, CEO UiPath. Інвестори називають UiPath одним з найбільш успішних стартапів в історії: за 2 роки компанії вдалося збільшити прибуток в 200 разів.
Даніель розпочав свою кар’єру в Microsoft, де він розробив один з основних продуктів – SQL Server Agent. Історія першого румунського юнікорна розпочалася в 2005 році, коли група інженерів на чолі з Даніелем розробили та запатентували нову технологію доступу та обробки користувацьких даних. До 2011 року технологія використовувалась у вигляді бібліотек для програмного забезпечення Microsoft, IBM, Siemens та Google. У 2012 році з’явився перший прототип RPA – UiPath Desktop Automation.
Ще в 2015 році стартап UiPath налічував 10 людей в команді, які працювали в тісній двокімнатній квартирі в Бухаресті. Вже через рік в команді UiPath було 100 людей та $5 мільйонів річного прибутку, а в 2017 команда збільшилась вп’ятеро – 500 працівників по всьому світу та $50 мільйонів прибутку. 2019 рік став видатним для стартапу. UiPath став єдинорогом, а оцінка компанії сягнула 7 мільярдів доларів. Наразі в команді UiPath більше ніж 3000 працівників по всьому світу.
Даніель стверджує, що секрет успіху стрімкого росту його компанії – в корпоративній культурі, яка базується на скромності. “Будь скромним, будь сміливим, будь швидким та підтримуй баланс” – так про основні постулати культури UiPath Даніель розповів виданню Forbes. Дізнатись, як такі прості принципи допомогли компанії захопити ринок автоматизації можна буде в перший день конференції 27 вересня на бізнес потоці.
RPA – це технологія, яка дозволяє автоматизувати роботу працівників. Це працює наступним чином: програма відслідковує щоденну рутину працівника і вирішує, які з завдань можна автоматизувати. Скажімо, якщо працівник щомісяця сплачує один і той же рахунок, програма зробить це за нього автоматично. Ця технологія допоможе суттєво скоротити кількість робочих годин працівників та оптимізувати роботу компаній.
В Україні про Даніеля та UiPath заговорили після того, як стало відомо, що румунський єдиноріг викупив львівський стартап StepShot. StepShot – українська компанія, яка спеціалізується на автоматизації роботи з документами. Представники UiPath кажуть, що купівля українського стартапу допоможе компанії розширити функціонал свого продукту. Команда StepShot залишається працювати у Львові вже під брендом UiPath. На стартап потоці конференції також можна буде послухати Олександра Ремінного, засновника StepShot. Сашко розповідатиме про історію свого стартапу та поділиться досвідом розвитку продукту в Україні.