12 Серпня, 2025
Час читання: 3 хв.

ШІ та ІТ: 10 питань і відповідей від Customertimes

Штучний інтелект змінює те, як працюють айтівці — ігнорувати його вплив більше неможливо. Щоб бути попереду, ІТ-компанії мають навчитися використовувати його потенціал наповгу. Артем Колишкін, SVP і Global Delivery Head у Customertimes, нещодавно взяв участь у панельній дискусії від освітньої організації SET University. Під час заходу Артем дав відповіді на найгостріші питання про ШІ в ІТ — як із технічного, так і з менеджерського погляду. 

Чи є ризик, що ШІ замінить людей? 

    Це не ШІ замінює людей — це люди, які вміють ним користуватися, замінюють тих, хто не вміє. Справжній ризик — залишитися позаду тих, хто навчився використовувати ці інструменти розумніше за вас. 

    Як ставляться до ШІ у Customertimes? 

      Ми розглядаємо ШІ як справжній gamechanger. Якщо ми не адаптуємося, це зробить хтось інший. Саме тому ми активно запускаємо ініціативи, щоб допомагати нашій команді навчатися, експериментувати й опановувати ШІ — у всіх функціях і ролях. 

      Як Customertimes впроваджує ШІ? 

        ШІ розвивається надзвичайно швидко, і ми в режимі реального часу створюємо фреймворки, щоб встигати за цим розвитком. Залежно від спеціалізації, ми тестуємо різні інструменти, кожен по-своєму. Як і багато компаній, розробляємо власний підхід — тестуємо, навчаємося й підлаштовуємось в процесі. 

        Які тренди ШІ існують в ІТ-індустрії? 

          За останні пів року популярності набула концепція vibe coding. Це такий підхід до створення програмного забезпечення, коли розробник описує бажане природною мовою, а ШІ бере на себе реалізацію — акцент робиться не на коді, а на сенсі. Звісно, над кодом треба буде ще попрацювати, але показати клієнту клікабельний прототип отак одразу? Це справжній вау-момент. 

          Чи звільняють компанії працівників через ШІ? 

            Деякі великі компанії й справді поспішили зі звільненнями, вирішивши, що ШІ повністю замінить співробітників. Тепер вони виправляють свою помилку та наймають знову. У Customertimes ми адаптовуємось, наприклад, вчимося реалізовувати проєкти у менших, більш гнучких командах — по 2–3 людей замість повної Scrum-команди. 

            Як змінилися очікування клієнтів з розвитком ШІ? 

              Після глобальних криз останніх років клієнти лишаються обережними — витрати на ІТ зменшилися. Але тепер до їхніх розрахунків додався ШІ. Усі хочуть бачити штучний інтелект у своїх рішеннях, навіть якщо не до кінця розуміють, як він працює. Пропонуєш щось без ШІ? Це буде важко продати. 

              Який підхід до навчання ШІ обирає CT? 

                Нам дуже цікаве якісне навчання. Але знайти правильні програми — ще той виклик. Контенту море: курси, платформи, підписки, але універсального рішення немає. Ми створюємо індивідуальні треки навчання для різних ролей із найнеобхіднішими матеріалами. 

                Як ШІ може вплинути на джуніорів? 

                  Для джунів дійсно є ризики. Якщо занадто покладатися на ШІ, можна пропустити базовий етап навчання. Зі штучним інтелектом легко: написав запит — отримав відповідь. Але така зручність може гальмувати професійне зростання, якщо не додавати до вирішення задач критичне мислення і практику. 

                  Чому важливо розуміти бізнес у добу ШІ? 

                    Бізнес-орієнтованість стає ключовою навичкою. Якщо людина просто перетягує завдання в Jira і пише код, не розуміючи цілей клієнта, її швидко випередить той, хто бачить повну картину. 

                    Як ШІ впливає на лідерство? 

                      Інструменти ШІ стають необхідними для лідерів у всіх напрямах — розробці, продажах, фінансах, HR та інших. Вони допомагають оптимізувати роботу, зекономити час та ефективніше взаємодіяти зі своїми командами й стейкхолдерами. 

                      Поділитися статтею:
                      ШІ та ІТ: 10 питань і відповідей від Customertimes

                      Штучний інтелект змінює те, як працюють айтівці — ігнорувати його вплив більше неможливо. Щоб бути попереду, ІТ-компанії мають навчитися використовувати його потенціал наповгу. Артем Колишкін, SVP і Global Delivery Head у Customertimes, нещодавно взяв участь у панельній дискусії від освітньої організації SET University. Під час заходу Артем дав відповіді на найгостріші питання про ШІ в […]

                      https://itcluster.lviv.ua/wp-content/uploads/2025/08/artem-kolyshkin-–-ai-insights_banner-ua.png
                      Скопійовано!