14 Травня, 2024
Час читання: 6 хв.

Три тенденції від SAP, що змінюють індустрію професійних послуг у 2024 році

Індустрія професійних послуг, як і майже будь-який вид бізнесу, зазнає величезних змін у цифрову еру. Старі способи роботи вже не працюють. Сьогодні компанії, що надають професійні послуги, будь-якого розміру, повинні адаптуватися, надаючи їх швидше та ефективніше, щоб задовольняти потреби клієнтів і залишатися конкурентоспроможними.

Для компаній сфери послуг, які впроваджують цифрові процеси та нові бізнес-моделі, є багато можливостей. За даними Statista, очікується, що глобальний ринок професійних послуг зросте з приблизно 69 мільярдів доларів цього року до 88 мільярдів доларів до 2028 року.

Ось три ключові тенденції, які змінюють індустрію професійних послуг:

  • Розвиток автоматизації та штучного інтелекту (ШІ)
  • Залучення та утримання талантів
  • Еverything as a Service («Усе як послуга», XaaS)

Індустрія професійних послуг: працюємо швидше та розумніше

Кожна компанія, що надає професійні послуги, від юридичних та бухгалтерських послуг до ІТ-консалтингу та інжинірингу, перебуває під постійним тиском з метою підвищення ефективності та продуктивності. Проблема, однак, полягає в тому, що багато з них обмежені системами та функціями.

У той же час зростання цифрових послуг збільшує обсяг і складність даних у галузі професійних послуг. Це призводить до поганої видимості, що ускладнює зосередження на правильних показниках для підвищення ефективності.

Ось де швидкий розвиток технологій, зокрема автоматизації та штучного інтелекту, може зіграти ключову роль. Використовуючи їх, компанії, що надають професійні послуги, можуть оптимізувати рутинні завдання та посилити процес прийняття рішень, щоб виконувати проєкти швидше та ефективніше.

Впровадження генеративного штучного інтелекту в професійні послуги не означає заміну робочих місць. Йдеться про оптимізацію робочих процесів і підтримку віртуальної співпраці в глобальному масштабі. Це дозволяє фахівцям зосередитися на завданнях вищої цінності, які потребують критичного мислення та креативності.

Усе більше бізнес-лідерів прагнуть застосувати генеративний ШІ. Згідно з глобальним дослідженням IDC, 65% керівників вищого рівня назвали штучний інтелект головним інвестиційним пріоритетом у короткостроковій перспективі.

IDC прогнозує, що до 2027 року цифрові помічники на базі штучного інтелекту будуть інтерфейсом користувача для 25% взаємодії з корпоративним програмним забезпеченням, включаючи його розробку.

Використовуючи автоматизацію та аналітику даних за допомогою уніфікованої бізнес-платформи, компанії можуть працювати ефективніше та отримувати знання, що дозволяють їм впроваджувати інновації та зосереджуватися на найприбутковіших заходах.

Професійний розвиток з поглядом на майбутнє

Експертиза співробітників завжди була основною цінністю у сфері професійних послуг. Безперервне підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів важливі, щоб зуміти допомогти клієнтам вирішити їхні проблеми не лише сьогодні, але й завтра.

Нинішня економічна невизначеність ускладнюється нестачею кваліфікованої робочої сили, яка призвела до того, що багато компаній середнього розміру, які надають професійні послуги, зосередили свої зусилля саме на підвищенні продуктивності праці своїх працівників. Дослідження IDC, проведене на замовлення SAP, показало, що підвищення продуктивності/ефективності працівників є першочерговим бізнес-завданням цих компаній, про що заявили 46% респондентів, причому воно випередило завдання щодо збільшення доходів (41%).

Майже половина компаній середнього розміру, які надають професійні послуги, повідомляють про труднощі з пошуком нових працівників за нинішніх умов на ринку праці. 

49% компаній середнього розміру, які надають професійні послуги, відчувають труднощі з підбором та утриманням талановитих працівників через конкуренцію на ринку.

Ці компанії використовують широкий спектр стратегій для покращення своїх зусиль з підбору та утримання персоналу, зокрема, вдосконалюють програмне забезпечення для підбору та адаптації персоналу, а також мають дві основні стратегії для підвищення продуктивності, орієнтовані на працівників, які вони використовують або планують використовувати: навчання/підвищення кваліфікації працівників та управління персоналом.

Підвищення кваліфікації є ще однією сферою, де генеративний ШІ може відігравати роль. Цифрові наставники, які використовують генеративний ШІ, можуть забезпечити миттєве та адаптивне навчання, щоб заповнити прогалини в навичках.

Інвестиції в розвиток співробітників мають важливе значення для залучення та утримання професійних талантів, особливо на жорсткому ринку праці. Працівники, які відчувають підтримку в отриманні нових навичок або вдосконаленні наявних, отримують більше задоволення від роботи. Це підвищує ймовірність того, що вони залишаться в компанії, де вони почуваються задоволеними та залученими.

Компанії також прагнуть впровадити автоматизацію, щоб позбутися рутинних процесів, зменшити кількість людських помилок і підвищити ефективність. Майже 40% респондентів вважають автоматизацію стратегією підвищення продуктивності. Сучасне програмне забезпечення на основі штучного інтелекту також може з часом вдосконалюватися без втручання людини. 

Дослідження також показує, що сталий розвиток є новим пріоритетом для орієнтованих на зростання компаній, які надають професійні послуги. Їхні стратегії сталого розвитку ґрунтуються на трьох основних принципах:

  • Сталий розвиток персоналу – включно з довгостроковим утриманням працівників та їхньою залученістю.
  • Вуглецевий слід – особливо у сферах, що потребують багато поїздок, таких як консалтинг та податковий аудит.
  • Зелені ІТ (Green IT) – наприклад, використання хмарних технологій, які використовують менше фізичної інфраструктури, ніж локальні технології.

Багато компаній, які надають професійні послуги, вивчають питання сталого розвитку, щоб досягти довгострокового скорочення витрат і відповідати майбутнім державним нормам. Майже 50% компаній, які надають професійні послуги та орієнтовані на зростання, стверджують, що вже активно працюють над зменшенням впливу на довкілля в тих регіонах, у яких вони здійснюють свою діяльність.

Прагнення до Еverything as a Service (XaaS) 

Однією з найбільших тенденцій у галузі професійних послуг сьогодні є відхід від традиційної моделі часу та матеріалів до інноваційних моделей на основі передплати та Еverything as a Service («все як послуга»).

Сучасні клієнти хочуть масштабованих послуг на вимогу та простих у використанні, і галузь професійних послуг реагує на це новими моделями, які пропонують гнучке ціноутворення на основі бізнес-результатів, а не часу та зусиль.

За даними аналітики IDC, 91% керівників компаній середнього розміру розглядають нові бізнес-моделі/послуги як спосіб відповідати змінним очікуванням клієнтів.

Згідно з даними дослідницької компанії IMARC Group, глобальний ринок XaaS досягне 1 122,5  мільярда доларів США до 2032 року проти 282,6 мільярда доларів у 2023 році.

XaaS дає компаніям професійних послуг можливість розширити свої пропозиції та клієнтську базу, об’єднавши свої знання та досвід із цифровими послугами, які пропонуються на глобальних платформах через підписку. Модель допомагає компаніям надавати масштабовані, легко повторювані послуги, які приносять прибуток на постійній основі.

За допомогою XaaS компанії можуть стимулювати зростання, підвищувати лояльність клієнтів, генерувати передбачувані, постійні потоки доходу та вирізняти себе серед конкурентів.

Розвиток до 2024 року і далі

Хоча в індустрії професійних послуг попереду багато можливостей, але й ще багато роботи. Зміни ніколи не бувають легкими, і цифрова трансформація вимагає відмови від старих звичок, усталених моделей і застарілих систем.

Подорож починається з ретельного планування, а потім створення основи допоміжних технологій. Уніфікована цифрова платформа надає компаніям, які надають професійні послуги, гнучкість для підтримки нових бізнес-моделей у великих масштабах і постійної адаптації до мінливих потреб і вподобань клієнтів.

Ринок професійних послуг лише стає більш конкурентоспроможним, оскільки завдяки автоматизації та хмарним технологіям нові учасники пропонують послуги за нижчою ціною. Компанії повинні трансформуватися, щоб надавати безперебійні послуги та персоналізований досвід, що стимулює лояльність.

Цифрова трансформація – це постійний процес. Компанії, які залишаються гнучкими та інноваційними, позиціонуватимуть себе для довгострокового зростання.

✅ Масштабовані послуги

✅ Задоволені клієнти

✅ Поточні доходи

Більше про можливості цифрової трансформації сфери професійних послуг тут.
#SAP Ukraine

Поділитися статтею:
Три тенденції від SAP, що змінюють індустрію професійних послуг у 2024 році

Індустрія професійних послуг, як і майже будь-який вид бізнесу, зазнає величезних змін у цифрову еру. Старі способи роботи вже не працюють. Сьогодні компанії, що надають професійні послуги, будь-якого розміру, повинні адаптуватися, надаючи їх швидше та ефективніше, щоб задовольняти потреби клієнтів і залишатися конкурентоспроможними. Для компаній сфери послуг, які впроваджують цифрові процеси та нові бізнес-моделі, є […]

https://itcluster.lviv.ua/wp-content/uploads/2024/05/picture-sap.jpg
Скопійовано!