Утримання, розвиток та підвищення залученості талантів вже давно перестало бути питанням зарплати та бонусів. Згідно з опитуванням від Gusto, 90% роботодавців та 84% працівників вважають розвиток спільнот на робочому місці важливим фактором успішності компанії. Людям важливо відчувати себе серед «своїх» не лише у чаті в Slack, але й у позаробочому середовищі.
Гарна новина – побудувати спільноти за інтересами може абсолютно кожен бізнес, це не вимагає великого бюджету чи часового ресурсу. Головне, знайти те, що дійсно цікаво команді (а не лише топменеджменту) і продумати активності, які надихають, а не сприймаються як додаткове навантаження.
У продуктовій ІТ-компанії Brainstack успішно діють аж три клуби за інтересами – біговий, книжковий та кулінарний. Тут знають, як об’єднати велику команду навколо спільних активностей, разом прокачувати аналітичне мислення та комунікаційні навички. Ось головні принципи створення та підтримки спільнот, які будуть корисними кожному бізнесу.
Ініціатива з клубів за інтересами в Brainstack виникла органічно. Спочатку компанія проводила різноманітні активності для підтримки ментального здоров’я – від майстер-класів до спортивних заходів. Аналізуючи відвідуваність таких подій та проводячи регулярні опитування, команда виокремила напрямки, які найбільше цікавили колег.
Найяскравіший приклад — біговий клуб. Brainstack завжди активно брала участь у міських забігах та благодійних марафонах, збираючи команди для спільних стартів. Виявилось, що багато співробітників справді захоплюються бігом і показують чудові результати. Коли для підготовки до конкретних марафонів стало не вистачати професійного супроводу, компанія почала співпрацювати з тренерами — так сформувався біговий клуб з постійним наставником.
Подібним чином з’явилися книжковий та кулінарний клуби — на основі реальних інтересів команди.
Тож перш ніж оголошувати запуск клубу, зробіть опитування серед команди щодо їх інтересів та проведіть декілька «тестових» активностей різних напрямків, аби отримати реальний фідбек.
Корпоративний клуб за інтересами відрізняється від рандомних ініціатив для розваг продуманою стратегією, що відображає цінності компанії. У Brainstack кожен клуб має свою мету та підтримує розвиток компетенцій, потрібних для професійного зростання.
Наприклад, у біговому клубі підтримується така цінність компанії, як фокус на результат. Учасники ставлять перед собою конкретні цілі — пробігти 5 км за певний час, взяти участь у напівмарафоні, покращити особистий рекорд. Вони слідують плану тренувань від професійного тренера та систематично відстежують прогрес.
У книжковому клубі розвивається експертність команди. Щомісячні обговорення книг розвивають глибокий аналіз, критичне мислення, вміння формулювати та аргументувати позицію. Учасники не просто читають, а вчаться дискутувати, ставити питання та обмінюватися думками.
А кулінарний клуб допомагає колегам проявляти адаптивність. Кулінарія вимагає гнучкості: заміна інгредієнтів, корекція рецептів, адаптація до місцевих умов. Особливо це актуально для співробітників, які знаходяться за кордоном і навчаються імпровізувати та знаходити креативні рішення в різних обставинах.
Один з головних викликів для спільнот в нинішніх умовах – це об’єднання співробітників із різних країн. Тому важливо продумати не лише офлайн, алей онлайн формати участі, аби кожен охочий міг долучитися.
На щастя, зараз вдосталь сучасних технологій для створення спільного досвіду навіть на відстані.
Так, у біговому клубі Brainstack всі змагання можна проходити онлайн, пробігаючи дистанцію з будь-якої точки світу. Тренер складає план тренувань, учасники виконують їх у зручний час та надсилають звітність з фітнес-трекерів у спільний чат.
Книжковий клуб регулярно збирається в Zoom для обговорення книги місяця під керівництвом модератора. У кулінарному організовуються майстер-класи з професійними кулінарними школами, де кожен учасник отримує готовий набір продуктів та готує разом з іншими в режимі реального часу.
Залежно від формату вашого клубу, ви теж можете проводити Zoom-обговорення, запускати квізи через Kahoot!, трекати успішність тренувань через спортивні додатки або організовувати творчі майстер-класи із доставкою матеріалів додому.
Ніколи не робіть участь у клубах обов’язковою чи показником лояльності. Створюйте атмосферу, де люди самі хочуть долучатися, а не відчувають тиск. Пам’ятайте, що позаробочі активності мають приносити задоволення, а не стрес.
У Brainstack спокійно ставляться до того, що деякі учасники не проявляють активності в чатах. Усі мають різні характери, темпераменти, завантаженість, тому вимагати стовідсоткової активності було б неправильно. Головне, продовжувати підтримувати взаємодію у спільноті.
В кожному клубі є випадки, коли учасники не відписували у чатах, але потім брали участь в змаганнях та показували круті результати, проявлялися на зустрічах офлайн з обговорення книги та готували шедеври на кухні.
Робота над клубами за інтересами — це постійний процес. Регулярно збирайте фідбек колег про те, чого б їм хотілося від наявних спільнот та які напрямки розвивати надалі. Будьте готові адаптувати формати та додавати нові активності відповідно до потреб команди.
Наприклад, зараз Brainstack розглядає запуск нових клубів — спортивних та творчих напрямків. Можливо, це буде йога-клуб для покращення фізичного здоров’я та ментальної стійкості.
Клуби за інтересами можуть стати потужним інструментом для підвищення залученості команди, але лише за умови продуманого підходу. Головне — базувати їх на реальних інтересах людей, забезпечувати якісний супровід та бути гнучким. Тоді такі ініціативи стануть не просто позаробочим дозвіллям, а інструментом розвитку команди та зміцнення корпоративної культури.
Утримання, розвиток та підвищення залученості талантів вже давно перестало бути питанням зарплати та бонусів. Згідно з опитуванням від Gusto, 90% роботодавців та 84% працівників вважають розвиток спільнот на робочому місці важливим фактором успішності компанії. Людям важливо відчувати себе серед «своїх» не лише у чаті в Slack, але й у позаробочому середовищі. Гарна новина – побудувати […]
https://itcluster.lviv.ua/wp-content/uploads/2025/08/knyzhkovyj-klub-2.jpg