25 Березня, 2024
25 Березня, 2024
12 min read
Творчий зв’язок: Мистецтво, технології та культурна дипломатія
Наталія Ревонюк – COO у ViSoft Development, компанії, що займається розробкою продуктів для дизайну інтер’єру, а також власниця та СЕО офіційного представництва компанії ViNR. Наталія ефективно вирішує різні підприємницькі завдання та живе на дві країни – Україну та Велику Британію. Вона успішна мисткиня, яка використовує всі можливості, щоб розповісти про війну в Україні та залучити підтримку, часто у незвичний спосіб. Ми поспілкувалися з Наталією про її участь у різних проєктах, значення культурної дипломатії та вплив війни на її роботу.
ViSoft – це технологічна компанія, що спеціалізується на розробці серії продуктів для дизайну і візуалізації інтер’єрів. Основним продуктом є програма для створення та візуалізації проєктів, яка допомагає підібрати рішення в дизайні інтер’єрів, а також прорахувати необхідну кількість матеріалів. Програмне забезпечення доступне на 19 мовах і використовується у 87 країнах світу.
Поєднуючи країни та обов’язки
Я живу на дві країни, через те, що донька навчається у Великій Британії. Ми проводимо навчальний рік там, а канікули – в Україні. У Британії мешкаю поблизу Манчестера, що приблизно за 3,5 години їзди від Лондона. У нас були клієнти у Великій Британії задовго до цього, але звісно, у зв’язку з тим, що зараз я фізично багато часу проводжу в країні – з’явилися нові можливості співпраці.
Бізнес-екосистема Великої Британії має свої особливості. Про це можна написати окрему статтю. Якщо коротко – є істотна відмінність і у менталітеті, і в стилі проведення зустрічей чи навіть документування. До прикладу: більшість підприємців не знають, що таке форс-мажор і планують все дуже заздалегідь. Однак, як і в будь-якій іншій країні – люди мають свої підходи та практики.
Я вважаю, що зараз надзвичайно важливо розповідати про нашу культуру, мистецтво, ІТ-сферу, щоб знання світу про Україну не обмежувались лише інформацією про війну.
Стійкість та адаптивність
Початок війни був не простим етапом. В той час, звісно, питання бізнесу відійшли на останній план. Ми зосередились на забезпеченні безпеки працівників та їхніх сімей, підтримці колег з інших міст України та розробці стратегій продовження діяльності. Ми маємо досить широке коло клієнтів, нашим продуктом користуються у 87 країнах світу. Більшість клієнтів поставились з розумінням, багато хто пропонував та надавав підтримку. Деякі великі компанії, власники сотень ліцензій, висловлювали своє занепокоєння чи зможемо ми надавати стабільний продукт та онлайн-сервіси, але все вдалось вирішити кількома переговорами.
Як і всі українці, ми ніколи вже не будемо такими, як були. Викристалізувались цінності, збільшилась згуртованість. Зросла витривалість та швидкість прийняття рішень. Ми довели міжнародній спільноті й, зокрема собі, що можемо ефективно працювати навіть в умовах війни і продовжуємо займати провідну позицію серед виробників програмного забезпечення для дизайну інтер’єрів. Та зараз, мабуть, ще більшим пріоритетом став стан людей, що працюють у команді.
Про підтримку України
Я активно беру участь у всіх міжнародних подіях, від профільних виставок, де представляю наш ІТ-продукт, конференцій, благодійних виставок, міжнародних арт-ярмарків і аукціонів – до конкурсів краси. Бо всі ці заходи є платформою для промоції України та залучення міжнародної підтримки. Так, зокрема після конкурсу Місіс Всесвіт-2023 на Філіппінах, маємо домовленості про старт нового проєкту для підтримки України з представницями з США, Японії, Індії та Швеції. До речі, Місіс Всесвіт США – наша колега, керівниця одного з напрямків у головному офісі Microsoft, з якою ми швидко знайшли спільну мову. Так відбувається і на інших заходах. Попри різні назви та напрямки, на кожній події головне – це люди, адже саме вони вирішують допомогти, а тоді вже знаходять потрібні знайомства чи фонди, з якими мають справу.
Так, один наш колега в Німеччині ще в перші місяці повномасштабного вторгнення запустив виробництво пива з наклейкою про підтримку України. Передаючи 1 євро з кожної проданої пляшки, зібрав досить велику суму. Я переконана, що допомога має бути постійною. У такий спосіб навіть маленькі суми здатні робити великі справи. До прикладу, у Британії я друкую листівки з моїми картинами і їх продають на місцевих ярмарках разом з іншими українськими товарами. За кілька місяців ми вже закупили 7 авто швидкої допомоги й відправили в Україну. А на форумі “Україна Майбутнього”, який недавно відбувся в Emily Resort поруч зі Львовом вдалось за один день передати 75 000 грн реабілітаційному центру UNBROKEN з продажу двох моїх картин. Таких історій багато, і я щиро пишаюсь, що можу долучитись до них.
З початком повномасштабного вторгнення всі розмови набули військового та історичного характеру. Мені дуже подобається розповідати про Трипілля – древню цивілізацію, яка існувала на території України і на той час була наймогутнішою і найрозвинутішою в Європі. Попри могутність нашої культури та історії, у світі про неї мало знають. Більш відомими є Майя чи Інки, навіть Аборигени Австралії чи древні Єгиптяни. Щиро вважаю, що саме популяризація нашої могутньої історії, культури та мистецтва в світі дозволить побудувати міцні й продуктивні міжнародні зв’язки.
Стосовно рекомендацій, тут все просто – я дотримуюсь принципу win-win. Тобто не просто залучати гроші на підтримку, бо це одноразова, або дуже коротка історія. Натомість краще зосередитись на тому, щоб бути корисним або подарувати радість людині при взаємодії – тоді донат принесе натхнення тому, хто допомагає і користь Україні.
Навички культурної дипломатії та бізнес
У моєму житті спочатку з’явився бізнес. Розпочавши кар’єру в ІТ, я багато подорожувала і спілкувалась з бізнес-спільнотами у різних країнах світу, проводила переговори, навчання і, звісно, освоювала навички ефективної комунікації на практиці. Згодом, ці навички природним чином еволюціонували в культурну дипломатію. Завжди приємно представляти нашу державу та розповідати про неї. Раніше навіть доводилось пояснювати, де саме знаходиться Україна. Зараз, на жаль, через війну про це знають усі.
Читайте також:
Вважаю, що зараз надзвичайно важливо розповідати про нашу культуру, мистецтво, ІТ-сферу, щоб знання світу про Україну не обмежувались лише інформацією про війну. Цікаво, що багато європейців навіть не підозрюють про нашу шалено красиву архітектуру і вражені, коли бачать історичні будівлі Львова. Звісно, я найбільше розповідаю про рідне місто.
Позиція СОО у ViSoft посилює мою мистецьку діяльність. Досвід підприємництва та заснування власного стартапу – VіNR теж став потужним підсиленням кожного напрямку діяльності. Кожен з них цікавий для мене, і в кожному з них свої виклики та способи їх подолання. Так, дуже часто шукаючи рішення для якогось питання у стартапі, знаходжу варіант оптимізації процесу на ViSoft, а створення мистецтва значно розширює креативне мислення та вміння бачити абсолютно нові рішення. Також, навички бізнес-комунікації дуже допомагають в організації арт-проєктів та виставок. Таким чином, кожен з напрямків діяльності насправді підсилює та якісно покращує один одного.
Міжнародні зусилля для підтримки України
Участь в конкурсі краси не була запланованою. Коли зі мною сконтактували організатори, я спершу відмовилась. Але потім довідалась, що це потужна міжнародна подія, яка може стати майданчиком для культурної дипломатії. Так я погодилась на участь. Вдалось не лише популяризувати там нашу культуру та мистецтво, але й виступити на форумі і детально розповісти про повномасштабне вторгнення. Плакала половина залу. Саме після цього виступу і почались перші розмови про об’єднання міжнародних зусиль для допомоги Україні.
Протягом дев’яти насичених днів на Філіппінах відбулось 4 благодійні заходи, офіційний форум проти насильства, бал і ще багато подій за участю офіційних представників держави, а також наша зустріч з консулом України на Манілі. Більшість подій транслювались в прямому ефірі. Зараз ми підтримуємо зв’язок з представницями інших держав і плануємо нашу подальшу співпрацю для допомоги Україні.
Робота над створення певного виду мистецтва значно розширює креативне мислення та вміння бачити абсолютно нові рішення.
Про місію та головні цінності
Звісно, почесно було отримати особливий титул “Перша леді Всесвіту”, який присвоюють раз на кілька років і увійти в топ 20 найкрасивіших жінок світу, та я бачу в цьому додаткові інструменти популяризації України.
Поєднання всіх видів діяльності було б неможливим без злагодженої роботи усієї команди, тут я щиро можу сказати, що мені щастить на людей. Крім того, я не одна в управлінні, левова частка обов’язків лежать на плечах СЕО, також в нас чудові керівники відділів.
Зараз я можу назвати окремим бізнесом свою мистецьку діяльність. Дохід від нього досить нерегулярний, але, все що стосується мистецтва – це те, чого я просто не можу не робити та дохід тут не є головним. Після 20 років медитацій та пізнання світу – чутливість, бажання творити і ділитись цим з людьми викристалізувалось у досить потужну силу. Наразі постійного штату немає, але я регулярно співпрацюю з різними спеціалістами в арт-сфері, наймаю SMM-спеціалістів, віддаю на аутсорс задачі, які можна делегувати.
На моєму шляху все склалось дуже природно, бо всі ці речі лежали у сфері моєї цікавості та інтересів. Завжди на міжнародних проєктах мала бажання представляти Україну на максимально високому рівні. Це стосувалось кожної деталі виступу чи виставки.
Зараз головна місія, звісно, привернути увагу до України та нагадати міжнародній спільноті, що війна ще не закінчилась, але не з позиції “допоможіть нам, бо ми нещасні”, а з позиції “ми сильна і крута нація, давайте разом боротись проти зла, щоб потім співпрацювати і створювати круті проєкти!”
Хочу закликати усіх спеціалістів ІТ-сфери, особливо тих, хто комунікує напряму з іноземцями – розповідайте про українську культуру, мистецтво та будь-яку сферу, якою ви захоплюєтесь. Бо кожен з нас є частиною культурної дипломатії та популяризації України у світі.