18 Липня, 2024
Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу під час війни. Досвід Leobit
Компанія Leobit займається software development & outsourcing та допомагає стартапам і зрілим бізнесам з США та Європи будувати інноваційні технологічні продукти. Працює у різних доменах з найбільшою експертизою в fintech, sportstech, proptech, healthcare, media, education. Основний технологічний стек – це .NET, Web, Azure & AI. А з 2023 активно впроваджують Generative AI рішення, як для покращення внутрішніх процесів всередині компанії, так і для клієнтів. Leobit будує відносини з клієнтами на прозорості, довірі та фокусі на довготривалу співпрацю.
Найбільша цінність Leobit – це її співробітники, зараз їх більше 150. У компанії вірять, що поєднання смартових і небайдужих людей, зрілих і гнучких процесів, а також філософії прозорості та справжньої відданості справі безпосередньо впливає на успіх клієнтів, що для команди є найголовнішою ціллю.
Ще до початку повномасштабної війни компанія мала низку соціальних проєктів. Адже у Leobit переконані – бізнес повинен бути відповідальним. Саме тому від 24 лютого 2022 року допомога значно зросла та стала системною. Більше про зміни в компанії після початку великомасштабної війни та досвід у розвитку CSR-проєктів у інтерв’ю розповідає Олекса Стельмах, CEO Leobit.
Як змінилася робота компанії після початку повномасштабної війни?
Ми стали трішки більш глобальною компанією. У тому сенсі, що в нас з’явилися перші закордонні працівники. Однак, ми залишилися українською компанією. Я б сказав, навіть у першу чергу львівською компанією. Недаремно наша назва Leobit.
Після початку повномасштабного вторгнення, частина наших співробітників виїхали за кордон. Згодом більшість повернулися і в інших країнах у нас перебуває до 5% леобітівців. Після перших обстрілів стало зрозуміло: потрібно забезпечити умови для безперебійної роботи компанії в умовах ризиків відключень електроенергії та труднощів в роботі інтернету. Оскільки нам завжди було важливо виконувати домовленості перед своїми клієнтами та вкладатися у визначені терміни, ми ухвалили рішення відкрити новий офіс, в якому врахували можливі ризики та забезпечили можливість безперебійної роботи. У 2023 році ми завершили усі ремонтні роботи та переїхали в нове приміщення за адресою Стрийська, 108. Це частина нашої позиції: бізнес має залишатись в Україні, продовжувати працювати, нараховувати дохід своїм співробітникам, платити податки та наповнювати бюджет.
Попри усі виклики, нам вдалося зберегти 85% наших замовників. Також ми розпочали роботу з новими стратегічними клієнтами вже у 2022 після початку повномасштабного вторгнення. Звісно ми готові будувати команди в Польщі та в інших країнах Європи, але в основному продовжуємо розвивати delivery саме в Україні.
2023 рік, на жаль, ми завершили без росту. Однак, продовжуємо стратегічну перебудову компанії, фокусуючись на розбудові процесів, експертизи та R&D з фокусом на AI.
Поки наші воїни захищають українську землю, ми робимо те, що вміємо найкраще. Творимо круті технологічні інноваційні продукти, щоб донатити на потреби армії та волонтерів.
Як зароджувалися перші воєнні ініціативи та які проєкти підтримуєте?
Ще до повномасштабного вторгнення ми мали низку соціальних проєктів:
- підтримували Буський дитячий будинок “Добре серце”,
- допомагали ГО “Емаус Оселя”,
- відкрили нову лабораторію для студентів кафедри інформаційних систем та мереж Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій у НУ “Львівська політехніка”
Але, звісно, після повномасштабного вторгнення основним пріоритетом для нас стала підтримка ЗСУ та волонтерських ініціатив. Фактично донати допомогли нам подолати розгубленість війни та надати більшого сенсу існування бізнесу. Мабуть, вперше робота в IT набула ще і якогось сакрального змісту. Це наш внесок у перемогу. Поки наші воїни захищають українську землю, ми робимо те, що вміємо найкраще. Творимо круті технологічні інноваційні продукти, щоб донатити на потреби армії та волонтерів. А спільні благодійні внески зробили нас більш згуртованими та об’єднаними довкола цінностей і єдиної цілі – перемоги.
Перші донати були 24-го лютого на ЗСУ. Надсилали кошти знайомим та на всі збори, що попадалися у стрічці. Далі більш системно робили внески у Фонд Сергія Притули, Фонд “Повернись Живим”. Почали активно підтримувати мобілізованих з нашої компанії, допомагати із закупкою ліків для 8-ї лікарні у Дніпрі. Ми досі щомісяця отримуємо прохання щодо конкретного переліку необхідних медикаментів, які полегшують біль бійців, рятують життя, а також підтримують тих, хто пережив складні операції. У час війни потреба у ліках дуже велика, і Leobit робить все можливе, щоб забезпечити ліками наших захисникам.
Крім того, ми вже тривалий час допомагаємо 128-ій окремій гірсько-штурмовій Закарпатській бригаді із закупкою необхідних речей та амуніції на передову. На щомісячній основі отримуємо список необхідного для штурмовиків, закуповуємо та відправляємо їм.
Було кілька проєктів, де ми об’єднувались з іншими IT-компаніями. Наприклад, наприкінці 2023 разом з TechMagic і Devspiration купили екскаватор для полку Азов.
Активно підтримуємо і дрібніші збори, які проводять волонтери нашої компанії. З менших проєктів долучалися до ініціативи “Кава для ЗСУ” Тараса Стадницького, до збору 13 бригади НГУ “ХАРТІЯ”, кількох зборів на FPV дрони. З більших – долучилися до купівлі БПЛА Shark, де окрім Леобіту донатили біля 10-ти інших компаній. Це був проєкт Львівського IT Кластера.
Усі проєкти важко перерахувати, але лише на леобітівські проекти сумарно компанія Леобіт разом з працівниками задонатили вже понад $400 000. Окрім того, багато наших працівників активно займаються волонтерством та організовують окремі ініціативи та донати.
Усі проєкти важко перерахувати, але лише на леобітівські проекти сумарно компанія Леобіт разом з працівниками задонатили вже понад $400 000.
Які проєкти Перемоги Львівського IT Кластера ви підтримували та чому вирішили долучитися?
Коли ми почали активно донатити, постало питання, як саме обирати фонд для благодійних внесків. Очевидно критерієм вибору стала максимальна ефективність задоначених коштів. Іншими словами, коли ми донатимо на бронежилети, ми хочемо бути впевненими, що будуть куплені правильні бронежилети за оптимальною ціною та передані бригадам, що найбільше цього потребують.
Проєкти Кластера були саме такими, до яких хотілося долучитися. По-перше, фокус кожної ініціативи був на найбільш важливих аспектах – спершу це були бронежилети, серед останніх проєктів – захист західного регіону від шахедів.
Окрім того, Кластер допомагав різним IT-компаніям об’єднуватися як єдиній спільноті та разом діяти для розв’язання найважливішого питання сьогодення – працювати задля перемоги. Загалом ми були залучені до шести проєктів кластеру на загальну суму близько $55 000. Це проєкти Sky, Vision, Victory, Shark, Mental health center та Мисливці за шахедами.
Чому компаніям важливо створювати соціально-відповідальні проєкти та як вони впливають на корпоративну культуру?
Системні CSR-проєкти під час війни особливо важливі. На мою думку, відповідальність кожного зараз по можливості долучитися до підтримки армії та волонтерів. Але треба пам’ятати, що існують незахищені верстви, які також дуже потребують нашої підтримки. Одного разу ми довго не могли дійти консенсусу, який проєкт підтримати першочергово: Shark – збір на БПЛА, який завдасть найбільшої шкоди рашистам, чи Mental health center – проєкт психологічної реабілітації для дітей. Врешті наші працівники вирішили підтримати обидва. Адже ми переконані, що поряд з підтримкою армії, потрібно також пам’ятати про емоційне здоров’я населення. Особливо дітей, які вже постраждали від війни. Наша компанія розуміє: забезпечення безпеки країни та підтримка її обороноздатності є критично важливими, але також важливо інвестувати в майбутнє, допомагати молодому поколінню впоратися з психологічними травмами.
Підтримка військових та соціальних проєктів відображає наші цінності, нашу віру в ЗСУ. А також наше розуміння корпоративної соціальної відповідальності як засобу не тільки для вирішення нагальних потреб армії, але й для вкладу в здорове майбутнє України.