6 Червня, 2023
Час читання: 7 хв.

Як співпраця з дослідниками емоційного інтелекту Єльського університету трансформувала культуру EQ у Waverley

Ірина Гладун, контент-райтер, Waverley Software

Емоційний інтелект, який також називають EQ у протиставленні з IQ, – це здатність людини усвідомлювати емоції, які вона відчуває, емоції, які можуть відчувати інші люди, і вміння відповідно узгоджувати свої дії. У Waverley Software ми взялися за цю тему, коли наша команда почала працювати над програмним продуктом, присвяченим тренуванню емоційного інтелекту як обов’язкової навички. Чим більше ми дізнавалися про це, тим ясніше ставало, що нам потрібно зробити EQ частиною культури нашої компанії. Це історія про те, як команда Waverley надихнулася проєктом клієнта та використовує емоційний інтелект в корпоративній комунікації.

Як все почалося: Oji Life Lab 

Oji Life Lab – це програмний проєкт, який ініціював Метт Курш, серійний підприємець та його бізнес-партнери – Андреа Гобан, фахівчиня з навчання, Робін Стерн і Марк Брекет, доктори філософії, дослідники Центру емоційного інтелекту Єльського університету. Як свідчать роки досліджень і практики в галузі – м’які навички не менш важливі для досягнення успіху ніж професійні знання. Це надихнуло групу створити додаток для цифрового навчання компаній, який допомагав би їхнім працівникам підвищити EQ, навчаючи їх усвідомлювати свої емоції та емоції людей навколо.

Завдання Курша полягало в тому, щоб перетворити емоційну усвідомленість людей з тимчасової навчальної практики, яку зазвичай надають цифрові навчальні платформи, у звички на все життя, чого досягнути значно складніше. Це вимагало не просто запрограмувати стандартний навчальний курс. Натомість продукт повинен був адаптовуватися до індивідуальних потреб учнів. Таким чином, рішення поєднало навчальний курс і заняття з професійними тренерами наживо.

Waverley та Oji

В той час як наша команда продовжувала розробку для Oji Life Labs, ми у Waverley зрозуміли, що спілкування всередині команди Oji дещо відрізняється від того, що у решти наших команд. Вони були більш схильні прислухатись один одного, поважати емоції своїх колег та не звинувачувати інших.

“Іноді, коли все йде, гм… всупереч плану, я намагаюся не піддаватись емоціям, а натомість зрозуміти, чому так відбувається і що вплинуло на такі рішення людей”, – каже Євген, один з розробників.

Це означає, що Євген навчився емпатії. Нові спеціалісти в команді Oji також помічали цю емоційну зрілість.

“Коли я приєдналася до проєкту, я почала читати про емоційний інтелект. Стосунки між членами команди також вплинули на мою поведінку та комунікаційну стратегію”, – прокоментувала Євгенія, нова проджект-менеджерка команд.

Початок роботи з EQ

Наша команда зраділа можливості розвивати свій емоційний інтелект, розуміючи, що це може покращити комунікацію з клієнтами та один з одним. Керівництво Waverley також знало, що розвиток емоційного інтелекту в компанії може принести користь і конкурентну перевагу.

У результаті ми вирішили зробити розвиток EQ частиною корпоративної культури компанії. Насправді керівники Waverley започаткували цю практику: члени правління почали із позаробочих зустрічей, які проводив психолог-тренер з метою опанувати емпатійне спілкування – навичку, яку вони зможуть передати своїм підлеглим командам.

Коли певна практика запроваджується як ініціатива керівників компанії, її природним чином переймає вся команда. Це феномен лідерства через приклад.

Розуміння емоційного інтелекту

Для нас важливо допомагати членам нашої команди здобувати свій досвід EQ на основі перевірених припущень. Ось деякі опорні правила, які ми просуваємо в команді:

  • Емпатія є відправною точкою. Ми створюємо програмне забезпечення для людей, а отже повинні вміти розглядати наші рішення з точки зору користувача. Це означає під час комунікації поставити себе на місце свого опонента, чи то ваш колега, чи ваш клієнт.
  • Немає поганих чи хороших емоцій. Є емоції, які ми хочемо або не хочемо відчувати у певний момент. Необхідно навчитися визнавати, деконструювати, ідентифікувати та аналізувати емоції, щоб контролювати їх та переживати їх з користю.
  • Контроль емоцій дозволяє розробляти ефективні стратегії керування ними.
  • Не можна нехтувати балансом між роботою та особистим життям. Щоб бути продуктивним, потрібно мати час на ті речі, що дають нам підзарядку: улюблене хобі, спорт, подорожі, сім’я чи навіть звичайне байдикування.
  • Перфекціонізм, жорстке планування та нездатність делегувати задачі призводять до фрустрації та виснаження. Натомість зосередьтеся на таких результатах, яких буде просто достаньо, гнучкому підході та співпраці з іншими. Це ідеально узгоджується з гнучкими практиками методологїі Agile, що широко використовується на проектах з розробки програмного забезпечення.

Розвиток EQ у Waverley

На сьогодні ми запровадили низку практик, які допомагають нам просувати емоційний інтелект у Waverley і зробити його природною частиною нашого корпоративного стилю.

Залучити всіх 

У першу чергу потрібно було залучити усіх членів нашої команди та допомогти їм створити власне середовище для навчання та росту, а не залишати їх пасивними споживачами інформації. Ми розпочали зі створення корпоративного чату про EQ для всієї команди, щоб збільшити інтерес команди до вивчення власних емоцій, рефлексій, самоаналізу. В межах цього чату, ми могли інтерактивно підвищити обізнаність про EQ у команді.

Колеги обговорювали, яка поведінка протирічить емоційному інтелекту, що саме впливає на нашу мотивацію, що таке стратегії подолання небажаних емоцій та як вони працюють, як медитація може допомогти підвищити EQ та емоційне благополуччя, які книги читати, як емоції фізично з’являються в нашому мозку і проявляються в тілі – усе, що пов’язане з емоційним інтелектом.

Впровадити EQ всюди

Метт Курш та дослідники емоційного інтелекту з Єльського університету дали нам цінний урок: сформовані звички приносять сталі зміни.

Ось чому нашим наступним кроком було впровадити емоційний інтелект у якомога більше каналів комунікації:

  • Ми дивилися фільми, а потім обговорювали їх на сесіях англійського розмовного клубу з  точки зору емоцій, вбудовуючи теми EQ в наші розмови.
  • Ми оновили наші Інструкції з корпоративної комунікації, щоб популяризувати спілкування з повагою та без звинувачень, а також ставити за мету розв’язання проблем, а не їх загострення.
  • Ми розробили Політику щодо різноманітності та інклюзії, щоб кожен член команди знав ці корпоративні цінності та дотримувався їх.
  • Коли почалася пандемія COVID, наша HR-команда запустила серію внутрішніх нетехнічних обговорень емоційного добробуту та успішних практик балансу між роботою та особистим життям.
  • Іра Бальва, керуюча директорка Waverley Україна, провела лекцію з двох частин про науково-дослідну основу проєкту Oji та пояснила, як працюють наші емоції та які існують способи впоратися з важкими емоціями.
  • Керівники команд та менеджери проєктів організували “читацький клуб”, щоб разом читати та обговорювати ефективне управління командами за допомогою EQ.
  • Керівникам команд, менеджерам проєктів та старшим спеціалістам поставили розвивати свої соціальні компетенції та EQ як карʼєрні цілі до перегляду продуктивності роботи.

Коли почалося повномасштабне вторгнення в Україну, ми приділили значну увагу емоційному відновленню членів нашої команди. Більшість наших українських співробітників зі сходу України, який постраждав найбільше. Обов’язком компанії було надати їм підтримку, в тому числі на рівні ментального здоров’я. Це спонукало нас запустити регулярні зустрічі з корпоративним психологом, щоб допомогти членам нашої команди відновитися, подолати стрес і поговорити про те, що їх турбує. Сьогодні ми сприймаємо ці заняття як звичну практику і не можемо зрозуміти, як жили без них раніше!

Застосувати EQ в будь-який час

Інженери. Щоб створювати програмне забезпечення, яким захоплюватимуться користувачі, розробники програмного забезпечення повинні навчитися бути гнучкими та орієнтованими на результат – щоб бути готовими без роздратування сприймати зміни до вимог та пріоритетів. Вони також повинні успішно співпрацювати з клієнтами та між собою, що вимагає готовності до співпраці, урівноваженості та емпатії. Члени нашої команди мають високий рівень самодисципліни та організованості, щоб виконувати роботу вчасно. Це теж показник зрілості.

Керівники команд і менеджери проєктів. Комунікація з людьми всередині та поза межами команд є їх основною роботою. Лідерство, вплив, переконання – найважливіші навички, які допомагають їм приймати рішення, мотивувати підлеглих і підтримувати злагоджену роботу в команді. Добре розвинена емпатія допомагає їм надавати чесні, але делікатні зауваження. Здатність бачити особистість, що стоїть за кожною роллю в команді, і проявляти справжній інтерес до неї – найважливіша складова для створення здорової та доброзичливої робочої атмосфери, в якій колеги будуть працювати продуктивно та почуватимуться комфортно.

Рекрутинг та HR. Основне завдання наших рекрутерів – знайти не просто професіоналів, а людей, які відповідають культурі Waverley. Це вимагає сильних навичок прийняття рішень, здатності розпізнавати емоції та наміри. Рекрутери та HR-менеджери допомагають людям відкритися як на співбесідах, так і під час зустрічей 1-1, зміцнюючи довіру через щиру повагу, турботу та чесність. Високий рівень емоційного інтелекту допомагає їм виявляти й розвʼязувати потенційні проблеми задовго до їх вияву. Крім того, в довірливому оточенні люди почуваються достатньо безпечно, щоб також висловити свої неприємні почуття, що навіть ще краще.

Результати

На сьогодні емоційна обізнаність стала нашою новою нормою, і ми продовжуємо її розвивати. Наше керівництво завджи готове вислухати та допомогти знайти рішення. Наші лідери та менеджери бачать особистість кожного спеціаліста у своїх командах. Члени нашої команди зосереджуються на розв’язанні проблем, а не на пошуку відповідальних.

Поділитися статтею:
Як співпраця з дослідниками емоційного інтелекту Єльського університету трансформувала культуру EQ у Waverley

Ірина Гладун, контент-райтер, Waverley Software Емоційний інтелект, який також називають EQ у протиставленні з IQ, – це здатність людини усвідомлювати емоції, які вона відчуває, емоції, які можуть відчувати інші люди, і вміння відповідно узгоджувати свої дії. У Waverley Software ми взялися за цю тему, коли наша команда почала працювати над програмним продуктом, присвяченим тренуванню емоційного […]

https://itcluster.lviv.ua/wp-content/uploads/2023/06/p1110742.jpg
Скопійовано!